Wyrok WSA w Łodzi z dnia 12 grudnia 2008 r., sygn. I SA/Łd 994/08
Dnia 12 grudnia 2008 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Lubiński (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Joanna Tarno Asesor WSA Ewa Cisowska - Sakrajda Protokolant Tomasz Furmanek po rozpoznaniu w dniu 12 grudnia 2008 roku na rozprawie sprawy ze skargi "A" spółki cywilnej A. F., E. J. - Z. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc za sierpień i wrzesień 2006r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się orzeczenia; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. na rzecz strony skarżącej kwotę 160,- (sto sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
I SA/Łd 994/08
UZASADNIENIE
Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Ł. decyzją z dnia [...] określił "UA" spółce cywilnej A. F., E. J. kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc za sierpień 2006 r. w wysokości 1. 099 zł i za wrzesień 2006 r. w wysokości 1. 576 zł.
Powyższa decyzja zapadła w oparciu o następujące ustalenia.
W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono, że przedmiotem prowadzonej przez spółkę działalności gospodarczej jest podnajem lokali użytkowych, dzierżawa sprzętu medycznego i świadczenie usług w zakresie utylizacji. W okresie objętym w decyzji podnajemcami lokali, którym spółka cywilna "A" (A. F., E. J.) przekazała jednocześnie w dzierżawę sprzęt, aparaturę i wyposażenie medyczne oraz którzy korzystali z usług w zakresie utylizacji byli lekarze stomatolodzy (wspólnicy s.c. "A"), prowadzący indywidualną praktykę lekarską.
Powyższe uregulowane zostało w umowach nr 1 i 2 zawartych (odpowiednio) w dniu 24 kwietnia 2006 r. z A. F.i w dniu 1 czerwca 2006r. z E.J. Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w umowach podnajemcy obowiązani są płacić: czynsz najmu, dodatkową opłatę z tytułu zużycia wody i ścieków, ogrzewania pomieszczeń, energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych, wywozu śmieci i innych wydatków związanych z użytkowanym lokalem, w szczególności utylizacji odpadów medycznych, opłatę z tytułu korzystania ze sprzętu i wyposażenia.
