Wyrok WSA w Kielcach z dnia 18 listopada 2009 r., sygn. II SA/Ke 587/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Kuza (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Renata Detka,, Sędzia NSA Anna Żak, Protokolant Asystent sędziego Dorota Pawlicka-Armańska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 18 listopada 2009r. sprawy ze skargi U. G., J. G. i E.Z. na decyzję Wojewody z dnia [...], znak: [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji drogi publicznej I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] Wojewoda po rozpatrzeniu odwołań Zgromadzenia Sióstr [...]] z dnia 15 kwietnia 2008r. oraz J.G. z dnia 17 kwietnia 2008r. od decyzji Prezydenta Miasta Nr [...] z dnia [...] o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej dla inwestycji polegającej na rozbudowie ulicy [...] w K. na odcinku od ulicy [...] do Al.[...] i ul. [...] wraz z miejscami postojowymi, odwodnieniem i oświetleniem oraz niezbędną przebudową infrastruktury technicznej, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych / Dz. U. Nr 80 poz. 721 ze zm./ oraz art. 138 § 1 pkt 1 kpa zaskarżoną decyzję utrzymał w mocy.
W uzasadnieniu organ odwoławczy cytując treść stosownych przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych stwierdził, że zaskarżona decyzja jest prawidłowa gdyż:
Wniosek Miejskiego Zarządu Dróg z dnia 10 stycznia 2008r., dot. wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej dla przedsięwzięcia: "Rozbudowa ul. [...] w K. na odcinku od ul. [...] do Al. [...] i ul. [...] wraz z miejscami postojowymi, odwodnieniem i oświetleniem oraz niezbędną przebudową niedrogowej infrastruktury technicznej" zawiera wszystkie elementy wskazane w art. 3 ust. 1 i art. 5 ust. 1 w/w ustawy tj.: mapę w skali 1:500, przedstawiającą proponowany przebieg drogi z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych oraz istniejące uzbrojenie terenu /składającą się z jednego arkusza/, analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, mapy zawierające projekt podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami /dwa arkusze map z projektem podziału nieruchomości w skali 1:1000/, określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu, wymagane opinie. Ponadto do wniosku została załączona opinia Prezydenta Miasta. Natomiast opinii nie przedstawił Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, co jest jednoznaczne z brakiem zastrzeżeń do wniosku.
