Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 listopada 2010 r., sygn. VII SA/Wa 1325/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Leszek Kamiński (spr.), , Sędzia WSA Krystyna Tomaszewska, Sędzia WSA Bożena Więch-Baranowska, Protokolant sekr. sąd. Ewa Sawicka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 listopada 2010 r. sprawy ze skargi G. Z. i K. Z. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] maja 2010 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej skargę oddala
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] marca 2010 r. Starosta W. powołując się na art. 11 a ust. 1, art. 11 f, 11 i ust. 1 oraz 16 - jak podano w decyzji - ustawy z dnia 25 lipca 2008 r. o zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 154, poz. 958), oraz ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. Nr 80, poz. 721, ze zm.), zw. dalej ustawą drogową lub ustawą, w związku z art. 28 ust. 1 i 3, art. 34 ust.4, art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., nr 156, poz. 1118, ze zm.), zw. dalej Prawem budowlanym, art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071, ze zm.), zw. dalej k.p.a., po rozpatrzeniu wniosku inwestora G. z dnia 11 stycznia 2010 r., zezwolił na realizację inwestycji drogowej o długości 823,31 m polegającej na rozbudowie drogi powiatowej - ulicy [...] we wsiach J. i B., gm. O., powiat W., w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej terenów sąsiadujących z linią kolejową W.-P. i powiązania z projektowaną trasą ekspresową [...] (odcinek: węzeł "K."-węzeł "M.") wraz z drogami dojazdowymi na terenie działek (wytłuszczonym drukiem oznaczając działki przeznaczone w całości pod inwestycję) nr ew. [...] + [...] =[...] ([...], [...], [...]), [...], ([...], [...]), [...], ([...], [...], [...], [...], ([...], [...], [...]), [...] ([...], [...], [...]), [...] ([...], [...], [...]), [...] ([...], [...]), [...] ( [...], [...]), [...] ([...], [...]), [...] ([...], [...], [...]), [...] ([...], [...]), [...] ([...], [...]), [...] ([...], [...]), [...] ([...], [...]), [...] ([...], [...], [...], [...]), obr. J., [...] ([...], [...]), [...] ([...] [...]), [...] obr. B.; działki przeznaczone pod przebudowę infrastruktury technicznej znajdujące się poza projektowanym pasem drogowym: powstające w wyniku podziału działki nr ew. [...], [...], [...], [...], [...] obr. J.; należące do P. - teren zamknięty: nr ew. [...] obr. J. , działka nr ew. [...] obr. J. , należąca do pasa drogowego nr ew. [...] obr. B.. Z opisu inwestycji wynika, że trasa poprowadzona po zachodniej stronie istniejącej ulicy [...] odchyla sie w prawo łukiem o promieniu 110 m, z krzywymi przejściowymi o długościach 51 m, następnie w lewo łukiem o promieniu 100 m z krzywymi przejściowymi o długości 56 m. W odległości 91 m od punktu początkowego (0) zaprojektowano skrzyżowanie z projektowanymi drogami dojazdowymi, w odległości od 380 do 436 m - wiadukt nad linią kolejową P. W.-P., w odległości 600 m trasa odchyla się w lewo łukiem o promieniu 150 m i krzywymi przejściowymi o długości 45 m i ostatecznym łukiem o promieniu 120 m i krzywymi przejściowymi długości 46 m łączy sie z istniejącą ul. [...], w odległości 705 m zaprojektowano skrzyżowanie z drogami dojazdowymi, w odległości 823,31 m od punktu 0 projektowana trasa kończy się i włącza się do istniejącej ulicy [...] od strony północnej.
