Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 12 padziernika 2011 r., sygn. I SA/Po 517/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Bejgerowska Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Nikodem Sędzia WSA Izabela Kucznerowicz (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Kamila Kozłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 października 2011r. sprawy ze skargi A.W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów działającego przez organ upoważniony Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...]r. Nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu (...) grudnia 2010 r. A.W. złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji sprzedaży działek z dnia (...) września 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Od roku 1982 A.W. prowadzi gospodarstwo rolne. Jest rolnikiem ryczałtowym oraz nie prowadził i nie prowadzi żadnej pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT. W roku 1992 na przetargu organizowanym przez Agencję Własności Rolnej Skarbu Państwa Skarżący nabył grunty w miejscowości B. , działka oznaczona nr (...). Zgodnie z przeznaczeniem określonym w akcie notarialnym oraz planem zagospodarowania przestrzennego gminy, były to grunty przeznaczone na potrzeby działalności rolniczej, zatem tak też je Skarżący do tej pory użytkował. Z uwagi na niską klasę gruntów, tj. klasa V i VI plony były niskie, a tym samym niska dochodowość, Skarżący podjął w roku 2008 czynności zmierzające do sprzedaży w/w gruntu celem sfinansowania zakupu lepszej jakościowo ziemi rolnej. Ponieważ cena jaką uzyskałby ze sprzedaży w/w gruntu nie wystarczyłaby na pokrycie zakupu nowych gruntów rolnych, Skarżący postanowił, że podejmie próbę przekwalifikowania w/w działki na grunty z przeznaczeniem na cele zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej, by uzyskać lepszą cenę sprzedaży. W styczniu 2008 r. Skarżący wystąpił z wnioskiem do Burmistrza Gminy C. o opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla gminy C. dla w/w działki zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, pod warunkiem pokrycia przez Niego kosztów związanych z opracowaniem planów zagospodarowania dla ww. działki. W czerwcu 2008r. A.W. zawarł umowę z wyspecjalizowaną firmą, która miała przeprowadzić wszelkie niezbędne działania zmierzające do przekwalifikowania w/w gruntu wg wszelkich procedur zgodnych z ustawą o gospodarce nieruchomościami. Uchwałą Rady Miejskiej w C. nr (...) z dnia (...)lipca 2009 r. plan zagospodarowania przestrzennego dla działki (...) o łącznej powierzchni (...) ha został zmieniony i z przeznaczenia pól uprawnych - działka została przekształcona na tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej. W dalszej kolejności Skarżący wystąpił z wnioskiem o podział geodezyjny działki (...) na (...) mniejszych działek, o powierzchni około (...) ha (działki od nr. (...) do nr. (...), KW (...)) wg projektu podziału, który wg decyzji Burmistrza Gminy C. z dnia (...) lipca 2010 r. został zatwierdzony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00