Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 2 kwietnia 2014 r., sygn. I SA/Bd 787/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędziowie: sędzia WSA Halina Adamczewska - Wasilewicz sędzia WSA Urszula Wiśniewska (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Marcin Frydrych po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 02 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi M. G. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w B. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące od stycznia do grudnia 2009 r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana w całości, 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w B. na rzecz M. G. kwotę 16045 zł (szesnaście tysięcy czterdzieści pięć złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] r. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej
w B. dokonał stronie rozliczenia w zakresie podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2009 r.
W wyniku wniesionego odwołania, decyzją z dnia [...] r. Dyrektor Izby Skarbowej w B. uchylił w całości zaskarżoną decyzję i przekazał sprawę organowi pierwszej instancji do ponownego rozpatrzenia. W ocenie organu odwoławczego, zasadnym było przeprowadzenie szczegółowego postępowania wyjaśniającego mającego na celu ponowne zweryfikowanie rozliczeń w zakresie podatku należnego za przedmiotowe okresy rozliczeniowe.
Ponownie rozpatrując sprawę, decyzją z dnia [...] r. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w B. dokonał stronie rozliczenia w zakresie podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2009 r. Organ stwierdził,
że kontrahenci strony, firmy PPHU "A. B." M. S. oraz P. W. "B." R. B. nie realizowali dostaw złomu wskazanych w zakwestionowanych fakturach VAT. W konsekwencji, faktury wystawione przez te podmioty nie dokumentują rzeczywistej dostawy towarów,
a zatem zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 4 lit a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm., dalej: "u.p.t.u."), nie mogą stanowić podstawy do obniżenia podatku należnego.
