Wyrok WSA w Kielcach z dnia 15 stycznia 2015 r., sygn. II SA/Ke 954/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek, Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza (spr.), Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Katarzyna Tuz-Stando, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 15 stycznia 2015r. sprawy ze skargi A. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości oddala skargę.
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...], znak: [...], po rozpatrzeniu wniosku A.S. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją tego organu z dnia [...] odmawiającą stwierdzenia nieważności decyzji Prezydenta Miasta z dnia [...] zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości położonej w [...] przy ul. [...], oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta [...] w obrębie 0026 numerem działki [...] o powierzchni 1.6770 ha, stanowiącej współwłasność [...], przedstawiony na mapie sytuacyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w Grodzkim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w dniu [...] na następujące działki: [...] o pow. 1,2849 ha, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 3 kpa utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję własną.
W uzasadnieniu Kolegium podało, że A. S. pismem z dnia 30 grudnia 2013 r. wystąpił z wnioskiem o stwierdzenie nieważności wyżej opisanej decyzji Prezydenta Miasta podnosząc, że decyzja ta nie została doręczona Gminie, a Prezydent Miasta [...] jako organ wydający decyzję wskazał siebie jak stronę postępowania. Z uwagi na powyższe decyzja jest nieważna.
Dokonując oceny prawidłowości decyzji z dnia 28 czerwca 2012 r. Kolegium uznało, iż nie zawiera ona wad określonych w art. 156 § 1 kpa i decyzją z dnia 11 czerwca 2014 r. odmówiło stwierdzenia jej nieważności. Z kolei rozpatrując wniosek A.S. o ponowne rozpatrzenie sprawy Kolegium podało, że ze względu na zarzuty podniesione przez wnioskodawcę sprawa sprowadza się przede wszystkim do oceny, czy kwestionowana decyzja wydana została z naruszeniem przepisów o właściwości tj. art. 156 § 1 pkt 1 kpa oraz, czy narusza prawo w sposób, który można zakwalifikować jako rażące naruszenie prawa.
