Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 listopada 2015 r., sygn. III SA/Wa 230/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska, Sędziowie sędzia WSA Elżbieta Olechniewicz (sprawozdawca) sędzia WSA Beata Sobocha, Protokolant starszy referent Iwona Choińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 listopada 2015 r. sprawy ze skargi G. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 24 września 2014 r. nr IPPP2/443-557/14-4/AO w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

Skarżąca ("Spółka") - G. sp. z o.o. z siedzibą w W. , zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że Spółka - będąc czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług - umieszcza na należącym do niej portalu internetowym oferty skierowane do klientów indywidualnych (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej). Wśród ofert umieszczanych przez Spółkę znajdują się takie, których konstrukcja polega na oferowaniu bonów rabatowych ("bony" lub "kupony") na zakup usług lub produktów oferowanych przez podmioty trzecie (dalej "Partnerzy").

Przedmiotowy model działalności polega na zakupie przez Spółkę od Partnerów określonej ilości kuponów uprawniających klientów indywidualnych do uzyskania zniżki przy zakupie usług lub produktów oferowanych przez tychże Partnerów. Następnie Spółka poprzez wspomniany portal internetowy odsprzedaje kupony rabatowe jego użytkownikom (klientom indywidualnym). Kupony takie (do zrealizowania podczas zakupów u Partnerów przez klientów indywidualnych) mają określoną wartość uprawniającą do nabycia usługi lub towaru u Partnera z określoną zniżką.

Taki kupon przekazywany jest przez Spółkę do klienta drogą elektroniczną. Może być on następnie wydrukowany, możliwe jest także jego zrealizowanie w formie elektronicznej, a jego realizacja polegać ma na okazaniu przez klienta indywidualnego kuponu (w formie fizycznej bądź elektronicznej) u Partnera, u którego płatność przedstawia się w niżej zaprezentowany sposób: a) klient gotówkowo uiszcza 100% jednostek ceny pomniejszone o wartość kuponu; b) kupon natomiast służy jako ekwiwalent przyznanej zniżki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00