Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 stycznia 2016 r., sygn. VI SA/Wa 2966/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aneta Lemiesz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Protokolant st. sekr. sąd. Karolina Pilecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 stycznia 2016 r. sprawy ze skargi "K." Sp. j. z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącej "K." Sp. j. z siedzibą w [...] kwotę 140 (sto czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] kwietnia 2013r., nr [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego ("GITD") utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2013 r, nr [...], nakładającą na "K." sp.j. z siedzibą w M. ("skarżąca", "spółka") karę pieniężną w wysokości 3.480 zł za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Do wydania powyższych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W dniu [...] października 2012 r. w Częstochowie na drodze krajowej nr 43, na której mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, inspektor transportu drogowego przeprowadzili kontrolę samochodu ciężarowego marki Volvo o nr rejestracyjnym [...], kierowanym przez W.G., w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez "K." sp. j. W trakcie kontroli stwierdzono, iż kontrolowanym pojazdem przewożona była kostka brukowa, a kierowca nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.
Na wyznaczonym miejscu ważenia pojazdów, za pomocą przenośnych wag do pomiarów statycznych typu LP 600 o nr fabrycznych [...],[...], posiadających ważne świadectwa legalizacji, została przeprowadzona kontrola nacisków osi i masy całkowitej, która wykazała przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu przy odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,8 m (o 4,2 t, przy nacisku w wysokości 20,2 t), jak również przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu (o 0,3 t, przy łącznej masie pojazdu w wysokości 32,3 t). Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...] z dnia [...] października 2012 r.
