Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 września 2016 r., sygn. III SAB/Wa 22/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek, Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Krawczyk (sprawozdawca), sędzia WSA Elżbieta Olechniewicz, Protokolant specjalista Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 września 2016 r. sprawy ze skargi A. sp. z o.o. z siedzibą w W. na przewlekłe prowadzenie postępowania kontrolnego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego W. w zakresie zasadności zwrotu podatku od towarów i usług oddala skargę
Uzasadnienie
A. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej "Spółka" lub "Skarżąca") w dniu 21 listopada 2014 r. złożyła do Urzędu Skarbowego W. deklarację podatkową VAT-7 za 10/2014 r. z wykazaną kwotą do zwrotu na rachunek bankowy w trybie art. 87 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) - dalej "u.p.t.u." w wysokości 1.272.766 zł.
Powyższy organ w dniu 19 stycznia 2015 r. wszczął kontrolę podatkową w zakresie podatku od towarów i usług za 10/2014 w związku ze zwrotem oraz sprawdzenia kwoty nadwyżki w podatku od towarów i usług za okres 05/2014-09/2014.
W trakcie kontroli Skarżąca złożyła oświadczenie z którego wynikało, że prowadzi działalność w zakresie:
- zaopatrzenia biur i instytucji w urządzenia biurowe - nowe oraz używane: drukarki, kopiarki, telefaksy, faksy, telefony, niszczarki, produkty telekomunikacyjne, projektory, rzutniki, skanery, plotery, kalkulatory, aparaty foto;
- zaopatrzenia biur i instytucji w materiały eksploatacyjne: atramenty i głowice z tuszem, tonery i bębny, taśmy barwiące, papiery małego i dużego formatu, folie oraz artykuły biurowe oraz papiery biurowe i specjalne;
- serwisu maszyn biurowych: drukarek, kopiarek, kserokopiarek, urządzeń wielofunkcyjnych;
- dzierżawy urządzeń biurowych: drukarek, kopiarek, kserokopiarek i wielofunkcyjnych urządzeń biurowych. Skarżąca wyjaśniła, że miesięczny czynsz i koszt wykonanych kopii jest jedynym wydatkiem, jaki ponosi Klient. Tym samym przez cały okres dzierżawy urządzenie pozostaje jej własnością i jest objęte bezpłatną, pełną opieką serwisową, a użytkownik nie ponosi żadnych kosztów związanych z eksploatacją. Opieka serwisowa nad wynajętym urządzeniem obejmuje: przeglądy i konserwacje, szybką likwidację wszelkich usterek (niezależnie od czasu trwania i stopnia skomplikowania naprawy), dostawę wszystkich materiałów eksploatacyjnych potrzebnych użytkownikowi (części, podzespołów, tonerów), urządzenia zastępcze w razie napraw warsztatowych.
