Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 listopada 2016 r., sygn. VI SA/Wa 698/16
Kara administracyjna
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Szydłowska Sędziowie Sędzia WSA Piotr Borowiecki (spr.) Sędzia WSA Marzena Milewska-Karczewska Protokolant st. sekr. sąd. Eliza Mroczek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 listopada 2016 r. sprawy ze skargi S. Sp. z o.o. w D. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia [...] stycznia 2016 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] stycznia 2016 r., nr [...] , Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej także: "Prezes UOKiK" lub "organ odwoławczy"), działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm. - dalej: "k.p.a."), art. 9a ust. 1 i 2, art. 35a pkt 4, art. 35c ust. 1 i art. 35d ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1728 ze zm.) oraz art. 5 ust. 2 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 148 ze zm.), utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z dnia [...] października 2015 r., nr [...] nakładającą na [...] sp. z o.o. z siedzibą w [...] (dalej także: "skarżąca spółka" lub "strona skarżąca") karę pieniężną w wysokości 5.000 (pięć tysięcy) złotych za niezamieszczenie na stacji paliw w [...] , przy ul. [...] , informacji dotyczących zawartości biokomponentów w benzynie bezołowiowej 95, wprowadzanej do obrotu na tej stacji paliw.
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.
W dniu 28 sierpnia 2015 r. inspektorzy [...] Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej przeprowadzili kontrolę na stacji paliw w [...] , przy ul. [...] , należącej do skarżącej spółki. Kontrola dotyczyła sprawdzenia zamieszczenia na stacji paliw informacji dotyczących zawartości biokomponentów w paliwach ciekłych. W toku kontroli stwierdzono, że skarżący przedsiębiorca nie zamieścił na kontrolowanej stacji informacji dotyczącej zawartości biokomponentów w paliwach ciekłych wprowadzanych do obrotu na tej stacji, co stanowi naruszenie obowiązku wynikającego z art. 9a ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw. Z protokołu wynika, że brakująca informacja została uwidoczniona przez stronę skarżącą dopiero po rozpoczęciu kontroli (vide: protokół kontroli nr [...] - w katach administracyjnych sprawy).
