Wyrok WSA w Kielcach z dnia 18 czerwca 2020 r., sygn. II SA/Ke 406/20
Samorząd terytorialny
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian (spr.), Asesor WSA Agnieszka Banach, Protokolant Sekretarz sądowy Joanna Nowak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 czerwca 2020 r. sprawy ze skargi Wojewody Świętokrzyskiego na uchwałę Rady Miasta Kielce z dnia 20 grudnia 2012 r. nr XXXVIII/704/2012 w przedmiocie powierzenia prezydentowi miasta upoważnienia w zakresie ustalenia opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oddala skargę.
Uzasadnienie
Rada Miasta Kielce uchwałą z dnia 20 grudnia 2012 r. nr XXXVIII/704/2012, na podstawie art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jednolity Dz.U. z 2011 r. nr 45, poz. 236) uchwaliła, co następuje:
§ 1. Powierza się Prezydentowi Miasta Kielce uprawnienie w zakresie ustalania opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej świadczone przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Spółka z o.o. w Kielcach Regionalny Zakład Zagospodarowania Odpadów w Promniku k. Kielc.
§ 2. Wysokość opłat, o których mowa w § 1:
1) podlega uprzedniemu zaopiniowaniu przez Radę Miasta Kielce.
2) uwzględnia planowane roczne koszty utrzymania Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Promniku k. Kielc oraz zysk niezbędny do jego rozwoju.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XXXI11/652/2004 Rady Miejskiej w Kielcach z dnia 25 listopada 2004r. w sprawie powierzenia Prezydentowi Miasta Kielce upoważnienia w zakresie ustalania opłat za przyjmowanie odpadów komunalnych na składowisku w Promniku.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
W skierowanej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skardze na powyższą uchwałę, domagając się stwierdzenia jej nieważności, Wojewoda Świętokrzyski zarzucił naruszenie:
a/ art. 13 pkt 2 w związku z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1461), poprzez jego niezastosowanie prowadzące do nieopublikowania zaskarżonej uchwały, podczas gdy uchwała ta jako akt prawa miejscowego podlegała publikacji,
