Ustrój samorządu
Czy dopuszczalne jest powtarzanie przepisów ustaw i rozporządzeń w aktach normatywnych regulujących wewnętrzną organizację urzędu
Kwestia powtarzania przepisów ustaw i rozporządzeń w aktach normatywnych regulujących wewnętrzną organizację pracy urzędu do dziś budzi wiele kontrowersji. Zarówno regulamin pracy, jak i regulamin wynagradzania przyjmowane są w drodze zarządzenia uprawnionego organu.
Ustrój samorządu

BEATA POTEMSKA
główny specjalista w Urzędzie Miasta Łodzi, doktorant na Wydziale Zarządzania UŁ Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Większość kwestii dotyczących sposobu zorganizowania pracy urzędów na szczeblu samorządowym regulowały ustawy i rozporządzenia, tak było do czasu wejścia w życie ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej: u.p.s.). Na przykład w jednostkach samorządu terytorialnego nie ustalało się regulaminów wynagradzania - wszystkie kwestie związane z wynagradzaniem systematyzowała ustawa oraz rozporządzenie Rady Ministrów, których postanowienia dopełniane były uchwałami właściwej rady. Dopiero art. 2 u.p.s. wprowadził obowiązkowe tworzenie regulaminu wynagradzania w:
