Gazeta Samorządu i Administracji 13/2005 z 20.06.2005, str. 26
Data publikacji: 02.07.2018
Wydanie rozporządzeń dotyczących kwalifikacji pracowników samorządowych było konieczne
pytanie
W „Gazecie Samorządu i Administracji” nr 10 z 9 maja br. przeczytałam artykuł pt. „Pracownicy samorządowi muszą spełniać określone wymagania”. Według tego artykułu, skarbnicy gmin muszą spełniać określone w rozporządzeniu wymagania w zakresie kwalifikacji. W artykule jest mowa o odesłaniu w tych sprawach do art. 35 ust. 2 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych. Czyżby zapomniano w nim o ust. 7 tegoż artykułu. Oto jego brzmienie: „Przepisy dotyczące głównego księgowego stosuje się odpowiednio do głównego księgowego budżetu państwa, głównego księgowego części budżetowej oraz skarbnika (głównego księgowego) budżetu jednostki samorządu terytorialnego”. Jak się więc ma do tego wszystkiego to rozporządzenie? Co stosować: ustawę czy rozporządzenie? Furtki dla pracodawców są dwie. Na pewno zostanie wybrana ta najwygodniejsza: brak obowiązku ukończenia studiów wyższych. Zatem wydaje się, iż przytoczone rozporządzenie niczego nowego nie wnosi. Czy konieczne było zatem uregulowanie tej samej kwestii, która została uregulowana w ustawie, jeszcze raz w rozporządzeniu?
