ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
Sposoby na ograniczenie reklam w przestrzeni publicznej
Nowe przepisy zmieniające warunki techniczne użytkowania budynków mieszkalnych w niewielkim zakresie zmniejszą występowanie wielkoformatowych reklam w przestrzeni publicznej. Samorządy mają jednak inne narzędzia, aby ograniczyć ich liczbę.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 listopada 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (dalej: rozporządzenie antyreklamowe) odnosi się jedynie do prawa użytkowników mieszkań do dostępu do światła słonecznego, nie podejmując tematu . Stanowi ono m.in., że budynek mieszkalny wielorodzinny powinien być użytkowany w sposób zapewniający nieograniczanie oświetlenia dziennego mieszkań (§ 1 pkt 2 rozporządzenia antyreklamowego). Oznacza to, że można na nich umieszczać tylko takie reklamy, które nie zabierają mieszkańcom światła.
