Praca zdalna w urzędzie
Wykonywanie pracy zdalnej przez pracowników administracji publicznej zostało wprowadzone przepisami rozporządzeń wykonujących specustawę o COVID-19. Na dzień oddania numeru do druku obowiązywało w tym zakresie rozporządzenie Rady Ministrów z 1 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Przepisy te stanowią, że do 27 grudnia 2020 r. w urzędach i jednostkach wykonujących zadania o charakterze publicznym poleca się pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Można się spodziewać, że termin ten zostanie przedłużony w przypadku braku poprawy sytuacji związanej z epidemią - tak jak miało to miejsce już wcześniej. Dlatego omawiamy zasady organizowania takiej pracy w urzędzie.
Przepisy dotyczące obowiązku polecenia pracownikom urzędów wykonywania pracy zdalnej są w kolejnych rozporządzeniach sformułowane w sposób analogiczny. Stanowią one, że w określonym czasie w:
