Polecenie służbowe w covidowej praktyce JST
Pojęcie polecenia służbowego nabiera szczególnego znaczenia w obecnej rzeczywistości wykonywania pracy w warunkach stanu epidemii. Wiele regulacji ustanawianych w przepisach odnoszących się do przeciwdziałania COVID-19 opiera się co do zasady właśnie na poleceniach. W związku z tym, że urzędy administracji samorządowej obecnie nie pracują w warunkach standardowych, równie niestandardowo należy rozpatrywać kwestię poleceń. W jaki sposób polecenia wydawać i jak je wykonywać?
Przepisy szczegółowe zawarte w ustawie z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: ustawa o COVID-19) wiele kwestii regulują na gruncie polecenia służbowego. W niniejszym artykule przeanalizujemy praktyczny aspekt tych poleceń, w tym polecenia wykonywania pracy zdalnej czy polecenia przeniesienia pracownika.
Polecenie wykonywania pracy zdalnej
Zgodnie z art. 3 ustawy o COVID-19, pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej, tj. poza miejscem jej stałego wykonywania, w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii oraz w okresie trzech miesięcy po ich odwołaniu. Polecenie takie powinno ograniczać się do pracy określonej w umowie z danym pracownikiem. Jednocześnie
