Działanie placówek oświatowych po powodzi
Powódź jest zjawiskiem, które jest w stanie sparaliżować funkcjonowanie niemal każdego aspektu państwa, w tym oczywiście funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych. Samo jednak wystąpienie powodzi na płaszczyźnie prawa nie wiąże się z automatycznym wprowadzeniem specjalnych rozwiązań dla jednostek oświatowych. Wprowadzenie stanu klęski żywiołowej nie równa się zawieszeniu zajęć. W tym celu jest konieczne podjęcie pewnych działań przez organy prowadzące lub dyrektorów szkół.
Zawieszenie zajęć
Zgodnie z art. 125a ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (dalej: Prawo oświatowe), zajęcia w przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego, szkole lub placówce zawiesza się, na czas oznaczony, w razie wystąpienia na danym terenie:
- zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,
- temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów,
- zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,
- nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów innego niż określone w pkt 1–3
– w przypadkach i trybie określonych w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach oraz w przepisach rozporządzenia MENiS z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
