Dziennik Gazeta Prawna 146/2025 z 30.07.2025 [dodatek: Samorząd i Administracja]
Artykuł
z dnia 30.07.2025
Data publikacji: 30.07.2025
Gminy będą miały nowe zadanie: zajmą się wydawaniem legitymacji dla strażaków OSP
Od kwietnia 2026 r. będą one miały postać dokumentu mobilnego w aplikacji mObywatel. Za wykonanie tego obowiązku samorządy nie otrzymają jednak dodatkowych środków
W Dzienniku Ustaw 7 lipca 2025 r. ukazała się nowelizacja ustawy o ochotniczych strażach pożarnych, która wprowadzi nowe elektroniczne legitymacje dla członków tej formacji.
Wprawdzie nowe przepisy wejdą w życie 8 kwietnia 2026 r., ale warto, by już dziś gminy zapoznały się z nowymi obowiązkami, bo to one będą od tej daty odpowiedzialne za wydawanie legitymacji. W myśl obecnie obowiązujących regulacji legitymacje OSP (Ochotniczych Straży Pożarnych) wydają zarządy poszczególnych jednostek OSP lub zarządy oddziałów gminnych OSP.
