Termin sporządzenia protokołu z badania ksiąg
Jeżeli w danym zakładzie nastąpi wypadek przy pracy, pracodawca jest obowiązany powiadomić odpowiednie służby publiczne (m.in. inspekcję pracy i sanitarną). Musi też sporządzić dokumentację zdarzenia.
Z prac Komisji Inwentaryzacyjnej oceniającej wynik inwentaryzacji i dotyczących weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych powinien powstać odpowiedni protokół zakończony wnioskami w sprawie proponowanego sposobu rozliczenia tych różnic. Przedstawiamy przykładowy wzór takiego protokołu1.
Moje pytanie dotyczy raportu potwierdzającego możliwość ujęcia wierzytelności nieściągalnych w kosztach uzyskania przychodu. Jakie pozycje powinien zawierać lub jak powinien wyglądać protokół przedstawiający koszty procesowe i egzekucyjne?
Jak zaksięgować roboty w toku, ujęte protokołem na dzień 30 czerwca 2009 r.? Końcowy odbiór budowy jest przewidywany w październiku 2009 r. Wtedy też będzie wystawiona faktura sprzedaży dla inwestora. Jak ująć to w rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i w bilansie? Spółka prowadzi ewidencję kosztów tylko w układzie rodzajowym.
Czy wystarczy napisać na fakturze: "Potwierdzam odebranie ww. usługi co do jakości i liczby dnia ......" i złożyć podpis, czy też muszę oddzielnie sporządzić protokół? Do tej pory nie sporządzaliśmy protokołów, a w dniu zakończenia prac wystawialiśmy fakturę (np. do małych robót instalacyjnych).
Podczas kontroli inspektorom PIP również zdarzają się pomyłki. Błędne działanie inspektora prowadzi najczęściej do powstania nieprawdziwych ustaleń. Dlatego ważne jest, aby pracodawca znał środki obrony przed nieuzasadnionymi zarzutami inspektora pracy.
W październiku br. w naszej firmie inspektor ZUS przeprowadził kontrolę. W listopadzie otrzymaliśmy protokół pokontrolny, w którym inspektor zakwestionował zawierane z osobami spoza firmy umowy o dzieło. Inspektorzy kontroli uznali, że praca wykonywana przez te osoby kwalifikowała się do zawarcia z nimi umów zlecenia. Prezes nie zgadza się z ustaleniami opisanymi w protokole kontroli. Co w takim przypadku
Przeprowadzenie kontroli podatkowej zakończonej protokołem, dotyczącej stanu faktycznego objętego następnie wnioskiem o interpretację, nie stoi na przeszkodzie wydaniu interpretacji - wyrok WSA w Rzeszowie z 10 maja 2012 r. (sygn. akt I SA/Rz 209/12).
W niektórych przypadkach inspektorzy ZUS po przeprowadzeniu kontroli wykonywania zadań i obowiązków w zakresie ubezpieczeń społecznych przez płatnika składek sporządzają protokół pokontrolny zawierający inne wnioski niż protokół sporządzony podczas kontroli, która miała miejsce wcześniej, mimo że stan faktyczny, jaki był wówczas kontrolowany, nie uległ zmianie.
W naszej firmie w czerwcu 2015 r. zakończyła się kontrola ZUS. Po otrzymaniu protokołu wnieśliśmy do niego zastrzeżenia, których ZUS jednak nie uznał. W czasie kontroli inspektor wykonywał kopie wielu dokumentów. Nie odnotowaliśmy ich wszystkich i teraz nie wiemy, jakimi dokumentami dysponuje ZUS. Czy możemy uzyskać wgląd do akt, zanim w naszej sprawie zostanie wydana decyzja? Czy możemy skopiować
Zgodnie z zapowiedziami głównego inspektora pracy 1 marca 2016 r. rozpoczął się cykl tzw. pierwszych kontroli. W bieżącym roku inspektorzy pracy skontrolują co najmniej 2600 zakładów pracy, które wcześniej nie były kontrolowane przez PIP. Sprawdzane będą mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 9 pracowników, małe zakłady pracy, w których stan załogi nie przekracza 49 osób, oraz średnie firmy zatrudniające
System zamówień publicznych podlega ciągłym zmianom. 20 października 2003 r. weszła w życie kolejna nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych. Jest ona istotna zarówno z punktu widzenia funkcjonowania finansów państwa, jak i interesów wykonawców i dostawców. Osoby mające do czynienia z zamówieniami publicznymi muszą stale uaktualniać swą wiedzę i na bieżąco dostosowywać ją do niestabilnego prawa
Podatnicy, którzy ewidencjonują sprzedaż za pośrednictwem kasy rejestrującej, niejednokrotnie mają wątpliwości, czy odpowiedzialność za niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej i niewydanie paragonu fiskalnego obciąża wyłącznie ich jako podatnika (właściciela), czy dotyczy także pracownika, który powinien zaewidencjonować sprzedaż na kasie, ale tego nie zrobił. Otóż odpowiedzialność za brak
Dotychczas dominowało stanowisko, że datę wykonania usługi budowlanej lub budowlano-montażowej wyznacza faktyczny moment wykonania tej usługi, a nie data podpisania protokołu odbioru usługi. W wydanym 2 maja 2019 r. wyroku w sprawie C-224/18 TSUE uznał to stanowisko za nieprawidłowe. Data podpisania protokołu może wyznaczać moment wykonania usługi. Aby tak było, zdaniem Trybunału, muszą być spełnione