Faktury
Kwestia odliczenia podatku naliczonego z duplikatu faktury oraz obowiązku korekty podatku odliczonego na podstawie faktury pierwotnej nie została w przepisach jednoznacznie wyjaśniona. Zgodnie z przepisami podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego zarówno na podstawie oryginału faktury, jak i na podstawie duplikatu tej faktury. Kłopot zaczyna się, gdy podatnik otrzyma duplikat w innym
Kiedy jest możliwe odliczanie podatku VAT na podstawie duplikatu faktury za media, czyli za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz innych usług komunalnych (dostawa wody, wywóz śmieci i nieczystości)?
W lipcu 2004 r. powinienem otrzymać fakturę VAT za usługi, która do mnie jednak nie dotarła i podatku naliczonego nie ująłem w deklaracji VAT-7. Wystąpiłem do usługodawcy o duplikat, który otrzymałem we wrześniu 2004 r. Czy mam jeszcze prawo do odliczenia podatku naliczonego z tej faktury?
W związku z zaistniałymi ostatnio kilkunastoma przypadkami zgubienia przez naszych pracowników faktur VAT za zakupione materiały, zmuszeni byliśmy wystąpić do naszych kontrahentów z wnioskiem o wystawienie ich duplikatów. Kiedy można odliczyć podatek naliczony wynikający z takich faktur? Czy można tego dokonać w miesiącu otrzymania duplikatu, a nie w miesiącu wystawienia faktury pierwotnej?
W lutym 2005 r., na naszą prośbę, do firmy dotarł duplikat faktury VAT wystawionej 28 października 2004 r. za zakupiony w tym terminie materiał. Pierwotnie wystawiona faktura do nas nie dotarła (była wysłana pocztą). Jednak mieliśmy kopię tej faktury wysłaną faksem i na tej podstawie została ona przez nas zapłacona w listopadzie 2004 r. Czy można kwotę netto z tej faktury zaliczyć do kosztów uzyskania
Kontrahent, z którym współpracowaliśmy, żąda od nas wystawienia duplikatów wszystkich faktur, które na niego wystawiliśmy. Czy ma takie prawo i jakie skutki podatkowe mogą wystąpić (u niego, bo my mamy wszystko zaksięgowane) przy żądaniu duplikatów? Dodam, że kontrahent nie podaje konkretnej przyczyny, dla której mamy mu wystawić te duplikaty.
Brak w dniu kontroli duplikatów zniszczonych w pożarze faktur powoduje utratę prawa do obniżenia podatku należnego. Jeśli zatem w momencie kontroli podatnik nie przedstawi stosownych faktur (oryginałów lub ich duplikatów), nie pozwala to kontrolującemu organowi na stwierdzenie, czy podatnik prawidłowo - w momencie składania deklaracji - wypełnił dyspozycję art. 86 ust. 2 u.p.t.u., a więc czy w tym
Ostatnio zalało nam pomieszczenie, w którym przechowywaliśmy dokumentację. Musimy odtworzyć część faktur zakupowych. Wystąpiliśmy do kontrahentów o wystawienie duplikatów faktur. Jeden kontrahent nam odmówił, gdyż zlikwidował działalność. Twierdzi, że nie ma obowiązku wystawienia duplikatów. Czy ma rację?
Mam duplikat faktury zagranicznej za zakup części (silnika) do samochodu (WNT). FV jest z 8 maja 2011 r., a duplikat wystawiono 30 sierpnia 2011 r. Który kurs zastosować - z faktury pierwotnej czy z duplikatu? Pierwotna faktura nie dotarła. Będziemy rozliczać WNT dopiero z duplikatu.
W październiku 2011 r. otrzymałam duplikat faktury za telefon oraz Internet. Faktura pierwotna gdzieś przepadła przed dotarciem do nas. Okres rozliczeniowy to marzec 2011 r., natomiast abonament jest za kwiecień 2011 r. Termin płatności faktury pierwotnej to 28 kwietnia 2011 r., a termin płatności duplikatu to 2 listopada 2011 r. Kiedy odliczyć VAT - w kwietniu 2011 r. czy w listopadzie 2011 r.? Czy
Otrzymaliśmy duplikat faktury korygującej wystawionej w lipcu. Faktura dotyczy zmniejszenia VAT naliczonego. Czy możemy rozliczyć ją w dacie wystawienia duplikatu, tj. za listopad?
Firma otrzymała fakturę od małego podatnika w czerwcu, zapłaciła za nią w sierpniu, ale zapomniała odliczyć z niej VAT. Czy mogła dokonać tego odliczenia w październiku? Czy obowiązuje tu zasada odliczenia w danym miesiącu lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych?
Faktura VAT-MP z 2010 r. nie wpłynęła do firmy nabywcy. Duplikat został wystawiony w listopadzie 2011 r. i w tym miesiącu dotarł do firmy. Do tej pory nie zapłacono za tę fakturę. W którym miesiącu nabywca powinien odliczyć VAT?
W obrocie gospodarczym przekazanie zaliczki jest często spotykaną praktyką. Zaliczka ma służyć zabezpieczeniu interesu stron w dążeniu do sfinalizowania transakcji. Instytucja zaliczki nie została wprost uregulowana w przepisach prawa cywilnego, w związku z czym skutki jej wręczenia i późniejszego rozliczenia określają ogólne przepisy Kodeksu cywilnego o wykonaniu i skutkach niewykonania zobowiązań
W którym miesiącu u nabywcy powstaje obowiązek ujęcia w deklaracji kwoty VAT z duplikatu faktury korygującej "in minus" za media? Faktura korygująca pierwotna wystawiona 3 lutego 2011 r. (dotyczy faktury, której termin płatności upłynął 17 lutego 2011 r.) nigdy nie dotarła do nabywcy. Duplikat korekty nabywca otrzymał w styczniu 2012 r.
Faktury VAT-MP są wystawiane przez małych podatników, którzy wybrali metodę kasową rozliczeń VAT. Dla tego rodzaju faktur przewidziano szczególny moment powstania obowiązku podatkowego: z dniem uregulowania całości lub części należności, nie później niż 90 dnia, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Odliczenie podatku naliczonego z takich faktur również podlega szczególnym regulacjom.
Otrzymałem we wrześniu duplikat faktury z Litwy za usługę transportową (Litwa-Polska) wykonaną 16 lipca 2012 r. Faktura pierwotna z 25 lipca nie dotarła do naszej firmy. Jaki przyjąć kurs waluty - z lipca czy września? Jesteśmy zobowiązani rozliczyć VAT od importu usług.
Otrzymaliśmy duplikat faktury VAT wystawiony 4 lutego 2013 r. Dotyczy dostawy towarów z 18 grudnia 2012 r. Kiedy możemy odliczyć VAT z tej faktury? Czy duplikat powinien zostać podpisany przez jego wystawcę?
W jaki sposób zaksięgować duplikat faktury VAT wystawiony w marcu 2013 r., dotyczący faktury pierwotnej zakupu usług obcych, wystawionej w listopadzie 2012 r. (która do nas nigdy nie dotarła), by zgadzało się saldo rozrachunków na 31 grudnia 2012 r.? Program f-k nie pozwala na zaksięgowanie duplikatu faktury w 2012 r., ponieważ data tego duplikatu jest późniejsza niż 31 grudnia 2012 r. Z drugiej strony
W lipcu 2012 r. przeprowadziliśmy modernizację środka trwałego. Faktura na modernizację zaginęła. W lutym 2013 r. otrzymaliśmy jej duplikat. Kiedy powinniśmy odliczyć VAT?
Jak potraktować duplikat faktury wystawiony w listopadzie, jeśli faktura pierwotna została wystawiona w czerwcu 2013 r. Nasz pracownik odebrał w czerwcu oryginał faktury, ale go zgubił. Faktura nie dotarła więc do działu księgowości, jednak wpłynęła do spółki, co zostało zaewidencjonowane. Czy duplikat należy zaewidencjonować w listopadzie, czy trzeba skorygować czerwiec?
Do księgowości organizacji wpłynęła faktura od sprzedawcy materiałów biurowych, a kilka dni później duplikat tej faktury. Pracownik księgowości przez pomyłkę oba te dokumenty ujął na koncie rozrachunkowym kontrahenta jako zobowiązania jednostki, a następnie oba zapłacił. W ten sposób konto kontrahenta zostało "wyzerowane" i nie ma żadnego śladu, że jednostka poniosła nadplanowe wydatki. Jak prawidłowo