Ewidencja towarów w księgach rachunkowych
Prowadzenie każdej firmy wiąże się z ponoszeniem określonych wydatków. Znajomość regulacji podatkowych pozwala zmniejszyć o te koszty osiągnięty z działalności przychód. W niniejszym opracowaniu przedstawimy omówienie typowych wydatków związanych z działalnością prowadzoną przez osobę fizyczną i zasady zaliczania ich do kosztów uzyskania przychodów.
Jesteśmy spółką z o.o., której podstawowym zakresem działalności jest hurtowa i detaliczna sprzedaż towarów. W czerwcu 2003 r. skradziono towary z naszego sklepu. W lipcu 2003 r. spółka otrzymała pismo z komisariatu policji zawiadamiające o wszczęciu postępowania wyjaśniającego w sprawie zgłoszonej kradzieży towarów. Jak należy ująć w księgach rachunkowych zaistniałe zdarzenie gospodarcze?
Prowadzę kilka punktów handlowych (w tym punkty sprzedaży detalicznej i hurtowej - tylko dla przedsiębiorców). Mam obowiązek ewidencjonowania sprzedaży z zastosowaniem kas rejestrujących. Czy w każdym z punktów (zarówno sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej) niezbędna jest kasa rejestrująca?
Prowadzimy sieć całodobowych sklepów spożywczych. Często korzystamy z pracy pracowników tymczasowych. Czy możemy ich zatrudniać w naszych sklepach w święta Bożego Narodzenia? Czy zakaz pracy w handlu w święta dotyczy pracowników ochrony?
W 2017 r. pierwszy dzień Zielonych Świątek przypada w niedzielę 4 czerwca. Zatem pracownicy zatrudnieni w placówkach handlowych, które funkcjonują w niedzielę, powinni mieć w tym roku ten dzień wolny od pracy.
Od 1 marca 2018 r. wejdzie w życie ustawa ograniczającą pracę w placówkach handlowych w niedziele oraz w wigilię Bożego Narodzenia i w Wielką Sobotę. Zakaz handlu będzie wprowadzany stopniowo. W 2018 r. zakaz nie będzie obowiązywał w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. W 2019 r. handlować będzie można w ostatnią niedzielę miesiąca. W 2020 r. zakaz nie będzie obowiązywał tylko w ostatnią niedzielę
Sejm 10 stycznia 2018 r. ostatecznie uchwalił zakaz handlu w niedziele. Będzie on obowiązywał od 1 marca 2018 r. W 2018 r. zakaz handlu w niedziele nie będzie dotyczył pierwszej i ostatniej niedzieli w miesiącu. Nie będzie też obowiązywał w dwie niedziele poprzedzające pierwszy dzień Bożego Narodzenia oraz w jedną niedzielę poprzedzającą pierwszy dzień Wielkiej Nocy.
Od 1 marca 2018 r. obowiązują ograniczenia dotyczące pracy w placówkach handlowych. Od marca 2018 r. w każdym miesiącu są dwie niedziele, w których można wykonywać pracę w handlu - pierwsza i ostatnia. Od 1 stycznia 2019 r. będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu - ostatnia, a od 1 stycznia 2020 r. zakaz handlu będzie obowiązywał we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku. Od 2020 r. wolne
Od 1 marca 2018 r. obowiązuje ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Nowe przepisy wymuszą na podmiotach, do których mają zastosowanie, zmianę organizacji pracy pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów prawa cywilnego. Mimo że ww. ustawa nie zmienia ogólnych zasad rozliczania pracy w niedziele, jednak w niektórych sytuacjach może skomplikować ten proces
1 marca 2018 r. wchodzi w życie ustawa z 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu towarami w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Kiedy i gdzie nie będzie można zrobić zakupów? Co grozi za naruszenie zakazu handlu? Czy można legalnie ominąć zakaz handlu?
Zakaz pracy w handlu w niedziele i święta oraz niektóre inne dni nie obowiązuje we wszystkich placówkach handlowych. Istnieją bowiem liczne wyjątki w tym zakresie dotyczące m.in. stacji paliw, cukierni, piekarni, czy kantorów wymiany walut.
Zasada swobodnego przepływu towarów należy, wraz z zasadą swobodnego przepływu osób, kapitału i usług, do tzw. czterech podstawowych swobód (wolności), na których opiera się funkcjonowanie jednolitego wewnętrznego rynku europejskiego. Zgodnie z tą zasadą, wymiana towarowa pomiędzy państwami członkowskimi nie może być przez te państwa w jakikolwiek sposób ograniczana. W wyniku przystąpienia Polski do
Płatnicy lub ich spadkobiercy, którzy chcieliby skorzystać z abolicji składkowej, muszą złożyć wniosek o umorzenie zaległych składek najpóźniej 15 stycznia 2015 r. Chodzi o zaległości za okres od stycznia 1999 r. do lutego 2009 r. Termin jest ostateczny i nie będzie możliwości jego przywrócenia. Wniosek może być złożony w jednostce terenowej ZUS lub nadany w placówce pocztowej. W tym drugim przypadku
Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu, którzy nie są zobowiązani do stosowania kas rejestrujących, mogą stosować uproszczoną formę ustalania kwoty należnego podatku od towarów i usług.