2. Zmiany prawa
Resort klimatu przewiduje, że na przełomie lat 2021 i 2022 samorządy będą mogły zgłaszać wnioski o dopłaty do zakupu autobusów ekologicznych w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Na ten cel ma trafić aż 4,5 mld zł
Dotyczy to tych podmiotów, które organizowały przetargi o wartości równej lub wyższej od progów unijnych w branży odpadowej, pocztowej i transportu publicznego. Chodzi o udział ekopojazdów lub używanie ich do wykonania wymienionych usług
Gminy będą mogły ubiegać się o wsparcie na zakup zeroemisyjnych i niskoemisyjnych pojazdów, które wyjadą na pozamiejskie trasy. Program ma być łączony z dofinansowaniem z funduszu autobusowego
Miasta chcą, aby z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych był dofinansowywany również transport podmiejski. Powiaty sprzeciwiają się tej zmianie. Chcą, by wcześniej zostały zapewnione dodatkowe pieniądze na ten cel
Jeżeli przedsiębiorca oferuje szkolenia przyszłym pracownikom, to nie potrąca zaliczki na podatek, ale w rocznym PIT-11 wykazuje przychód z tzw. innych źródeł. Jeśli szkolenie przechodzą przedsiębiorcy, to sami muszą na bieżąco rozliczyć się z fiskusem
Stawka opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych obowiązująca na obszarze danej gminy nie może dyskryminować żadnego z przewoźników. Zastosowanie jednolitej stawki dla wszystkich jest krzywdząca dla małych operatorów, którzy w znacznie mniejszym stopniu zużywają udostępnioną do korzystania infrastrukturę.
Zbigniew Krüger: Dragon Sector jest gotów się zmierzyć z pozwem Newagu w sądzie