Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 06.04.2006, sygn. PI/2/415-10/06, Urząd Skarbowy w Słupsku, sygn. PI/2/415-10/06
Czy umowa ekspozycji rodzi jakikolwiek obowiązek podatkowy z tytułu podatku dochodowego?
Czy umowa ekspozycji rodzi jakikolwiek obowiązek podatkowy z tytułu podatku dochodowego?
Czy umowa ekspozycyjna rodzi jakikolwiek obowiązek z tytułu podatku od towarów i usług?
Czy zakup towarów handlowych przeznaczonych na stałą ekspozycję w sklepie winien być zaksięgowany w kosztach zakupu towarów, a na koniec roku podatkowego wykazany w remanencie ?
Czy nieodpłatne i bezzwrotne przekazanie takich materiałów wspierających sprzedaż jset opodatkowane podatkiem od towarów i usług?
Czy poniesione przez Spółkę wydatki dotyczące usług takich jak: testowanie nowych produktów, usługi marketingowe, reklamowe, logistyczne, promocyjne, pośrednictwa handlowego oraz inne mające na celu intensyfikację sprzedaży, świadczonych przez odbiorcę towarów oraz usług świadczonych przez dystrybutora są kosztem uzyskania przychodu?
Czy są kosztem uzyskania przychodu wydatki za usługi świadczone przez odbiorcę towarów-sieć handlową zgodnie z umowami współpracy (1/ odbiorca zobowiązuje się do sprzedaży towarów Spółki za pośrednictwem katalogu i przez sklep internetowy, 2/ sprzedaż towarów Spółki jako towaru promocyjnego, 3/ umowy z supermarketem, zgodnie z którymi towar jest zamieszczany w gazetce, wystawiany do akcji promocyjnej
Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerw celowych tworzonych na ekspozycje związane z emisją bonów korporacyjnych, nabywanych bezpośrednio od emitenta.
Czy wydatki na zakup regałów i stojaków opatrzone logo Spółki, w które Spółka wyposaża punkty sprzedaży Klientów są kosztem uzyskania przychodów nie podlegającym limitowi określonemu w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Stojaki i regały służą uwidocznieniu sprzedaży produktów Spółki prowadzonej przez Klientów.
Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w
Czy jest kosztem uzyskania przychodów Spółki wynagrodzenie wypłacane sieci sklepów / punktom handlowym za realizację odpowiedniej wysokości obrotów produktami Spółki oraz, na podstawie porozumień o współpracy, za usługi reklamowe i promocyjne (zapewnienie odpowiedniej ekspozycji produktom Spółki w sklepach, stałe zapełnianie półek produktami, sprawne wprowadzanie nowych produktów w sklepach, wydawanie
dotyczy możliwości zaliczenia ekspozytorów do środków trwałych, a dokonywanych od nich odpisów amortyzacyjnych do kosztów uzyskania przychodów.
Dotyczy wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych działania polegającego na ustawieniu w sklepach ekspozytorów prezentujących wyroby Spółki, stosownie do przepisów ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654, ze zm.).
Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów całości wydatków na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie ekspozytorów do prezentacji płytek ceramicznych.
Spółka wnosi o potwierdzenie, że zakup kompletnej linii produkcyjnej od LG I. będzie stanowił zakup nowych środków trwałych w rozumieniu § 6 ust. 8 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej.
Jak powinny być rozliczone (księgowane) nakłady na to przedsięwzięcie i nakłady na ciągłą aktualizację tejże żywej ekspozycji i na inne tego samego typu przedsięwzięcia ?Czy prawidłowo zaliczane są w koszty podatkowe wydatki w kwocie 123 762,96 zł na zakup od C koncepcji marketingowej C, urządzeń ekspozycji i logo znaku C w miesiącach płatności faktury przez okres 2 lat tj. od 03.2007 r. do 02.2009
Czy Spółka prawidłowo kwalifikuje zdarzenie i stosuje obniżoną 7% stawkę podatku VAT na wykonywanie usług eksploatacji węzłów cieplnych oraz legalizacji liczników zainstalowanych w budynkach mieszkalnych?
Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż gdy Wnioskodawca świadczyć będzie usługi polegające na projektowaniu, przygotowaniu stoiska wystawienniczego, jego aranżacji i zabudowy na terytorium innych niż Polska krajów Unii Europejskiej, zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy, miejscem świadczenia przedmiotowych usług, a tym samym miejscem opodatkowania, będzie miejsce gdzie usługi są faktycznie
Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż gdy Wnioskodawca świadczyć będzie usługi polegające na projektowaniu, przygotowaniu stoiska wystawienniczego, jego aranżacji i zabudowy na terytorium innych niż Polska krajów Unii Europejskiej, zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy, miejscem świadczenia przedmiotowych usług, a tym samym miejscem opodatkowania, będzie miejsce gdzie usługi są faktycznie
Czy działanie Spółki polegające na ustawianiu na terenie sklepów ekspozycji mającej na celu reklamę i promowanie towarów Spółki stanowi czynność oddania do nieodpłatnego używania, które rodzą konsekwencje zawarte w art. 16 ust. 1 pkt 63 lit. c?
Czy opłaty ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahentów za eksponowanie w specjalny sposób nabytych od wnioskodawcy towarów mogą stanowić koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności czy nie ma do nich zastosowania wyłączenie zawarte w art. 16 ust. 1 pkt 66 powołanej wyżej ustawy?
Opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania kontrahentom ekspozytorów wraz z zamocowanymi do nich towarami handlowymi.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania kontrahentom ekspozytorów wraz z zamocowanymi do nich towarami handlowymi.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.