Personel i Zarządzanie 7/2006 z 01.07.2006, str. 26
Data publikacji: 01.07.2018
Outdoor z (ośmioma) zasadami
Szkolenie wyjazdowe w terenie otwartym (ang. outdoor) kosztuje, często niemało. I jak wszystko, na co wydajemy w przedsiębiorstwie pieniądze, ma przynieść jak największe korzyści. Co zrobić, by zysk z tej inwestycji był dla pracodawcy wysoki i trwały? Jakie kryteria należy uwzględnić przy wyborze trenerów, miejsca i terminu szkolenia? Czy w przypadku tego rodzaju zajęć wystarczy standardowe ubezpieczenie uczestników - pracowników firmy?
Rafał Szczepanik
Autor jest szefem działu szkoleń outdoorowych i wypraw typu incentive w firmie Training Partners; specjalizuje się w szkoleniach integracyjnych oraz dotyczących pracy i komunikacji w zespole.
Kontakt: rafal.szczepanik@trenerzy.pl
Moim zdaniem należy stosować osiem zasad, które sprawią, że szkolenie typu outdoor będzie skuteczne. Przede wszystkim dla firmy: umożliwi realizację konkretnych celów, wprowadzenie pozytywnych zmian w zachowaniach ludzi, rozwiązanie konkretnych problemów. Ale także dla ludzi, gdyż rozwój ich umiejętności pozwoli im pracować łatwiej, uporać się z trudnościami, sprawić, że praca da więcej satysfakcji. Jakże często zajęcia są również niezapomnianym przeżyciem.
Zasada 1. Określ precyzyjny cel szkolenia
Jeżeli precyzyjnie określisz cel szkolenia - masz szansę na konkretną zmianę w postępowaniach pracowników w firmie, ich podejściu do wykonywanej pracy. Wyjazd integracyjny nie może być organizowany „bo tak wypada” albo „ponieważ wszyscy wokół decydują się na outdoor, to i my przeprowadzimy takie szkolenie”. Powinien być konkretny powód przygotowania takiego treningu. Na przykład:
