Czy faktura zawierająca błędny adres nabywcy potwierdza poniesienie kosztu
Informacja PIT-11 jest podstawowym dokumentem służącym podatnikom do rocznego rozliczenia podatku. Płatnicy, którzy przy jej wypełnianiu popełnili błędy, mają obowiązek ją skorygować. Korektę należy sporządzić w formie elektronicznej, co do zasady, na tej samej wersji formularza, na której uprzednio złożono PIT-11. Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje PIT-11 w wersji 25.
Czy na fakturze wystawianej przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zamiast głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej może zostać wskazany adres dodatkowego miejsca działalności, które jest związane z tą transakcją?
Ustawa o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego zainicjowała w całym kraju proces zmiany nazw ulic. Przedsiębiorcy prowadzący działalność pod adresem, który został w ten sposób zmieniony, mają obowiązek aktualizacji swoich danych zarówno w urzędzie skarbowym, jak i w KRS albo CEIDG. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA księgowego”
Ustawa o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego zainicjowała w całym kraju proces zmiany nazw ulic. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność pod adresem, który został w ten sposób zmieniony, mają obowiązek aktualizacji swoich danych zarówno w urzędzie skarbowym, jak i w KRS albo CEIDG. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA księgowego
Nikogo nie trzeba przekonywać, że faktura jest dokumentem o dużym znaczeniu - zarówno dla sprzedawcy, jak i dla nabywcy towarów czy usług. Faktura powinna zatem zawierać wszystkie wymagane przepisami elementy. Nierzadko dochodzi jednak do błędów, pomyłek, przy czym nieprawidłowości mogą mieć różną skalę. Wystawca faktury może również popełnić błędy, które nie wpływają na rozliczenie VAT. Są to tzw.
Pracownik zażądał wydania świadectwa pracy w piątek, na co się nie zgodziliśmy, ponieważ umowa o pracę rozwiązywała się w poniedziałek. W poniedziałek natomiast pracownik wykorzystywał dzień wolny na poszukiwanie pracy i nie odebrał świadectwa. W związku z tym wysłaliśmy mu świadectwo pracy na adres domowy. Świadectwo wróciło z adnotacją "adresat wyprowadził się". W aktach osobowych pracownika nie
Pracownik zażądał wydania świadectwa pracy w piątek, na co się nie zgodziliśmy, ponieważ umowa o pracę rozwiązywała się w poniedziałek. W poniedziałek natomiast pracownik wykorzystywał dzień wolny na poszukiwanie pracy i nie odebrał świadectwa. W związku z tym wysłaliśmy mu świadectwo pracy na adres domowy. Świadectwo wróciło z adnotacją "adresat wyprowadził się". W aktach osobowych pracownika nie
W PIT-11 za 2011 r. i w informacjach wystawianych w 2012 r. dla byłych pracowników, którzy wystąpili z wnioskiem o ich wydanie, wskazywaliśmy adres zameldowania pracowników i zleceniobiorców jako ich adres zamieszkania. Czy nasze postępowanie było prawidłowe?
Jak powinniśmy postąpić w sytuacji, gdy po wysłaniu listem poleconym PIT-11 na adres zamieszkania byłego pracownika, korespondencja wróciła po kilku tygodniach z adnotacją, że adresat wyprowadził się? Nie posiadamy żadnej informacji dotyczącej aktualnego miejsca zamieszkania tej osoby i nie mamy z nią kontaktu. Ponadto minął już termin na złożenie zeznania rocznego. Czy za niedostarczenie informacji
Z jednym z pracowników rozwiązaliśmy umowę o pracę. Chcemy mu wysłać świadectwo pracy pocztą, ponieważ pracownik nie odebrał go osobiście. Nie mamy z nim żadnego kontaktu. Wiemy, że adres zamieszkania, który pracownik nam podał, jest już nieaktualny. Czy możemy mimo to wysłać świadectwo na ten nieaktualny adres? Nie znamy innego adresu tego pracownika.