Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
Tematy: błąd
sortuj: Najnowsze   |   Najstarsze
    • comment
      Artykuł

      Czy wypowiedzenie można cofnąć?

      Sytuacja finansowa wielu pracodawców zmusza ich do ograniczania kosztów swojej działalności. Najczęściej odbywa się to poprzez redukcję zatrudnienia. Jednak sytuacja ekonomiczna może być oceniona błędnie, jak też ulec zmianie w okresie złożonego pracownikowi wypowiedzenia umowy o pracę. Wówczas pracodawca stoi przed koniecznością wycofania swojego oświadczenia woli bądź uchylenia się od jego skutków

    • comment
      Porada

      BRAKI PISM SKUTKUJĄCE ZWROTEM

    • comment
      Artykuł
    • comment
      Artykuł
    • comment
      Artykuł

      BŁĘDY W DOKUMENTACH UBEZPIECZENIOWYCH

      Obowiązek wypełniania przez płatników dokumentacji dla ZUS, mimo że trwa od lat, ciągle nastręcza wiele trudności. Przepisy dotyczące tej swoistej sprawozdawczości są rozbudowane i dość skomplikowane, dlatego często w raportach tych pojawiają się błędy. Poniższy tekst pokazuje, jak ustrzec się przed najczęstszymi z nich.

    • comment
      Artykuł

      Wpływ błędu na ważność umowy ubezpieczenia

      Co jest błędem oświadczenia woli składanego przez ubezpieczającego przy zawieraniu umowy ubezpieczenia? Kto może uchylić się od skutków prawnych błędnego oświadczenia woli?

    • comment
      Artykuł

      Czy można wystąpić z OFE w celu uzyskania wcześniejszej emerytury?

      Osoby z tzw. średniej grupy wiekowej (tj. urodzone w latach 1949-1968) mogą nabyć prawo do wcześniejszej emerytury w przypadku spełnienia dodatkowych warunków. Jednym z nich jest nieprzystąpienie do otwartego funduszu emerytalnego (dalej: OFE). Gdy podpisanie umowy z OFE nastąpiło pod wpływem wprowadzenia danej osoby w błąd, w pewnych okolicznościach istnieje możliwość ubiegania się o unieważnienie

    • comment
      Porada

      Czy można unieważnić umowę o członkostwo w OFE w celu nabycia wcześniejszej emerytury?

      W przyszłym roku ukończę 55 lat i chciałabym przejść na wcześniejszą emeryturę z tytułu wykonywania pracy w szczególnych warunkach. Jednak w ZUS uzyskałam informację, że nie mogę starać się o to świadczenie, gdyż przystąpiłam do otwartego funduszu emerytalnego. Kiedy zapisywałam się do tego funduszu nikt nie powiedział mi, że będzie to przeszkoda w uzyskaniu emerytury. Czy można tę umowę unieważnić

    • comment
      Artykuł

      Kiedy rozwiązanie umowy za porozumieniem stron jest bezskuteczne?, sygn. I PKN 156/01

      Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży, złożyła oświadczenie woli zmierzające do rozwiązania umowy o pracę, może się uchylić od skutków tego oświadczenia niezależnie od tego, czy błąd został wywołany przez pracodawcę czy wiedział on o błędzie lub mógł go z łatwością zauważyć (wyrok Sądu Najwyższego z 19 marca 2002 r., I PKN 156/01, OSNP 2004/5/78).

    • comment
      Porada

      Nadpłata zasiłku chorobowego - kiedy płatnik nie powinien korygować dokumentów rozliczeniowych

      Wypłaciliśmy pracownikowi nienależny zasiłek chorobowy. Otrzymaliśmy do wiadomości wydaną pracownikowi decyzję Wydziału Zasiłków, w której został on zobowiązany do zwrotu nienależnie pobranego zasiłku chorobowego za okres od 23 do 27 kwietnia 2010 r. Podstawą do odmownej decyzji był wyrok sądu o popełnionym przez pracownika umyślnym wykroczeniu, w wyniku którego powstała niezdolność do pracy. Wypłaciliśmy

    • comment
      Artykuł

      NOWE OBOWIĄZKOWE UBEZPIECZENIE LEKARZY

      Pacjenci i ich rodziny coraz częściej występują do sądów o zadośćuczynienie i odszkodowanie z tytułu poniesionej szkody powstałej w wyniku błędów lekarskich. Dlatego niezwykle istotne dla lekarzy jest posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia OC.

    • comment
      Artykuł

      BŁĘDY PRACODAWCÓW W PRZYZNAWANIU ŚWIADCZEŃ Z ZFŚS

      Pracodawcy muszą w regulaminie zfśs jasno określić kryteria przydzielania środków z funduszu, sposób dokumentowania wysokości zarobków współmałżonka na potrzeby funduszu socjalnego oraz cele, na które można te środki przeznaczać.

    • comment
      Artykuł

      1. Jak uniknąć błędów przy sporządzaniu sprawozdań finansowych

      W związku z zakończeniem roku obrotowego podmioty gospodarcze powinny dokonać przeglądu informacji wprowadzonych w ciągu roku obrotowego do ksiąg rachunkowych. Sporządzając sprawozdanie finansowe, warto przejrzeć pozycje bilansowe oraz elementy kształtujące wynik finansowy pod kątem poprawności ich zakwalifikowania do odpowiednich pozycji i kompletności informacji, które mają wpływ na to sprawozdanie

    • comment
      Porada

      4. Czy można dokonać korekty w zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym

      Czy po zatwierdzeniu bilansu w spółce z o.o. i złożeniu go w KRS można zrobić jego korektę i ponownie złożyć go do KRS i urzędu skarbowego? Czy też korektę należy zrobić poleceniem księgowania w nowym roku obrachunkowym?

    • comment
      Porada

      Jak skorygować błędną stawkę VAT na fakturze

      Zmiany stawek VAT, które weszły w życie od 1 stycznia 2011 r., objęły wszystkie towary i usługi oferowane przez podatników. Zmienił się również zakres stosowania zwolnień z VAT, w wyniku którego część podatników zamiast dotychczasowego zwolnienia z VAT powinna stosować odpowiednią stawkę VAT. Szybkość, z jaką zostały wprowadzone zmiany, sprzyja błędom. Na pewno wielu podatników będzie musiało skorygować

    • comment
      Porada

      Jak ująć w księgach rachunkowych korektę odpisów amortyzacyjnych po kontroli podatkowej

      W 2009 r. kupiliśmy środek trwały i źle została naliczona amortyzacja. Błąd został wykryty przez kontrolę urzędu skarbowego za ten rok. Urząd wydał w tej kwestii decyzję, od której nie wnosiliśmy odwołania. Kiedy zaksięgować korektę - w każdym roku oddzielnie czy w bieżącym roku?

    • comment
      Artykuł

      1. Błędy w księgach rachunkowych i sprawozdaniu finansowym

      Na ogół ze zdarzeniami po dniu bilansowym kojarzą nam się zdarzenia, o których dowiedzieliśmy się z zewnątrz po dniu bilansowym. Jednak w niektórych przypadkach zarówno błędy popełnione i nieujawnione o odpowiedniej porze, jak i zdarzenia po dniu bilansowym mogą powodować wiele wątpliwości co do możliwości kontynuacji działalności. Dlatego rozpatrując sposób ujawnienia błędów lub zdarzeń gospodarczych

    • comment
      Porada

      Jak w umowie o pracę sprostować błąd dotyczący wysokości wynagrodzenia

      Osoba pracująca w kadrach naszej firmy w umowie o pracę jednego z pracowników popełniła błąd dotyczący wysokości wynagrodzenia za pracę. W wyniku pomyłki pracownikowi wskazano w umowie wynagrodzenie o wiele wyższe od tego, które wynikało z uzgodnień z pracownikiem przed sporządzeniem umowy. W jaki sposób powinniśmy sprostować ten błąd?

    • comment
      Porada

      Kiedy pracodawca ponosi odpowiedzialność za niepobranie zaliczki na podatek od dochodów pracowniczych

      Płatnik ponosi odpowiedzialność za błędy popełnione przy obliczaniu, pobieraniu i odprowadzaniu w ciągu roku zaliczek na podatek. Konsekwencją tych błędów może być powstanie zaległości podatkowej, którą płatnik ma obowiązek uregulować wraz z odsetkami. Ponieważ przepisy podatkowe nie regulują kwestii dochodzenia nadpłaconego przez pracodawcę podatku m.in. od pracownika, w takim przypadku należy stosować

    • comment
      Porada

      Jakich błędów unikać przy wypełnianiu świadectwa pracy

      W świadectwie pracy pracodawca nie może wykazywać dowolnych informacji związanych z przebiegiem bądź ustaniem zatrudnienia pracownika, a jedynie te, które, zgodnie z przepisami regulującymi szczegółową treść świadectwa pracy, powinny być zamieszczone w tym dokumencie. Świadectwo pracy jest bowiem informacją dla kolejnego pracodawcy, niezbędną do ustalenia uprawnień pracownika w nowym zakładzie pracy

    • comment
      Porada

      W jaki sposób prawidłowo skorygować datę wyrejestrowania z ubezpieczeń na druku ZUS ZWUA

      Pracownica działu kadr wypełniając ZUS ZWUA dla zwalnianego pracownika pomyliła się w dacie wyrejestrowania z ubezpieczeń - zamiast wpisać datę 1.11.2013 wpisała 15.10.2013. Czy w tej sytuacji powinniśmy złożyć za pracownika ZUS ZUA od 15.10.2013 r., a potem prawidłowo wyrejestrować go na ZUS ZWUA, podając prawidłową datę wyrejestrowania, tj. 1.11.2013, czy przygotować tylko ZUS ZWUA w trybie korekty

    • comment
      Artykuł

      Skutki zastosowania błędnej stawki VAT u sprzedawcy i nabywcy

      Podstawowa stawka VAT dla towarów i usług wynosi 23%. Do niektórych czynności podatnik może zastosować obniżone, preferencyjne stawki VAT w wysokości: 8%, 5% i 0% oraz zwolnienie od podatku (uznawane w praktyce za piątą stawkę podatkową). W VAT występują również procedury szczególne, które umożliwiają zastosowanie jeszcze innych stawek VAT niż wymienione. Zastosowanie do danej czynności właściwej stawki

    • comment
      Artykuł

      Faktura - kiedy daje prawo do odliczenia VAT

      Posiadanie faktury jest warunkiem, aby odliczyć z niej VAT. Jest to zasada, którą zna każdy podatnik VAT. Jednak samo dysponowanie fakturą nie oznacza, że odliczymy wykazany na niej VAT. Często mimo formalnej poprawności faktura nie uprawnia do odliczenia VAT. Zadaniem kupującego jest sprawdzenie, czy może odliczyć z niej VAT. Konsekwencje odliczenia VAT z faktury obciążają go jako podatnika VAT.

    • comment
      Porada

      Jak opodatkować wykonanie blatów kuchennych oraz ich montaż

      Jaką stawką opodatkować wykonanie blatów kuchennych oraz ich montaż w domu jednorodzinnym: 8% czy 23%?

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00