PRAWO POBYTU CZŁONKA RODZINY PRACOWNIKA
Pracownik chętniej zdecyduje się na pracę w innym państwie członkowskim, jeżeli prawo pobytu oraz zatrudnienia w tym państwie będą mieli również członkowie jego rodziny.
Pracownik chętniej zdecyduje się na pracę w innym państwie członkowskim, jeżeli prawo pobytu oraz zatrudnienia w tym państwie będą mieli również członkowie jego rodziny.
Z początkiem 2019 r. powinny wejść w życie polskie przepisy określające skutki VAT transferów bonów na towary lub usługi. Wynika to ze zmian w dyrektywie 2006/112/WE, które w 2016 r. wprowadziła dyrektywa voucherowa. Przedstawiamy skutki podatkowe, których należy oczekiwać w związku z nowymi regulacjami Dyrektywy 112.
Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych wprowadza nową sankcję za utrudnianie kontroli prawidłowości przetwarzania danych osobowych. Pracodawca, który dopuści się takiego zachowania, może zostać pozbawiony wolności na okres 2 lat.
Z dniem 1 lipca 2011 r. weszło w życie unijne rozporządzenie wykonawcze nr 282/2011 z 15 marca 2011 r. ustanawiające środki wykonawcze do Dyrektywy 2006/112/WE, zwane dalej rozporządzeniem nr 282/2011. Rozporządzenie to - inaczej niż przepisy unijnych dyrektyw - ma bezpośrednie zastosowanie w Polsce. W konsekwencji polscy podatnicy obowiązani są znać i stosować zasady określone przepisami rozporządzenia
19 lipca 2013 r. weszła w życie nowa dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rocznych sprawozdań finansowych, skonsolidowanych sprawozdań finansowych i powiązanych sprawozdań niektórych rodzajów jednostek (2013/34/UE, opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z 29 czerwca 2013 r. - L. Nr 182). Nakłada ona na wszystkie kraje członkowskie, a więc i Polskę, obowiązek dokonania w
Parlament Europejski przegłosował tekst projektu dotyczącego dyrektywy ws. raportowania informacji niefinansowych przez niektóre duże przedsiębiorstwa. Choć do ostatecznego przyjęcia tej dyrektywy potrzebne jest jeszcze jej formalne zatwierdzenie przez Radę UE, to wiadomo już teraz, że nowa dyrektywa spowoduje konieczność m.in. nowelizacji ustawy o rachunkowości.
Rozszerzenie definicji pracodawcy delegującego pracownika, wydłużenie okresu delegowania do 18 miesięcy na podstawie umotywowanego powiadomienia PIP, sumowanie okresów delegowania przy wykonywaniu tego samego zadania w tym samym miejscu oraz obowiązek zapewnienia wynagrodzenia nie tylko w minimalnej wysokości - takie zmiany wprowadziła do ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług