Interpretacja indywidualna z dnia 8 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.137.2024.1.SH
Czy w związku z zaistniałą sytuacją, musimy odprowadzić podatek.
Czy w związku z zaistniałą sytuacją, musimy odprowadzić podatek.
Uznanie, że rekompensata stanowi wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z jej otrzymaniem, obowiązek udokumentowania fakturą VAT otrzymanej rekompensaty, i określenie terminu, w jakim powinni Państwo wystawić fakturę dokumentującą otrzymanie rekompensaty oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku
Wyłączenie z opodatkowania podatkiem od towarów i usług kwoty rekompensaty z tytułu korzystania w latach ubiegłych z lokali w budynku (z wyłączeniem Gminy) ustalonej z współwłaścicielami w trybie ugodowym oraz kwoty rekompensaty z tytułu korzystania w latach ubiegłych z lokali w budynku (z wyłączeniem Gminy) naliczonej jednostronnie przez Gminę w sytuacji braku woli jej zapłaty przez współwłaścicieli
Otrzymana Rekompensata będzie stanowić element podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Ustalenie czy wynagrodzenie otrzymane za wykonywane czynności stanowi podstawę opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, nieuznanie za podatnika podatku VAT w zakresie wykonywania zadań objętych Umową, zwolnienie od podatku VAT działań dokonywanych w ramach Umowy.
Rozpoznanie obowiązku podatkowego dla usługi polegającej na wyrażeniu zgody na udział we wspólnym przedsięwzięciu na podstawie art. 19a ust. 1 i ust. 8 ustawy, dokumentowanie ww. usług fakturami z adnotacją „odwrotne obciążenie” oraz wystawienie faktury korygującej w przypadku zwrotu rekompensat.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Uznanie rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz gminy usługi w ramach zadań powierzonych na podstawie Umowy oraz udokumentowania rekompensaty fakturą.
Ustalenie, czy otrzymana rekompensata stanowi przychód, a jeśli tak, to ustalenie momentu jego powstania.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Wykonują Państwo czynności leżące w zakresie przedmiotu opodatkowania VAT, określonego w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, a otrzymana rekompensata stanowi element podstawy opodatkowania. Przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki związane z Obiektem, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Ustalenia, czy pomoc publiczna, którą Wnioskodawca otrzymał ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji na podstawie zawartej umowy, jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych, jako objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy pomoc publiczna, którą Wnioskodawca otrzymał ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji na podstawie zawartych umów, jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych, jako objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna otrzymana ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, jest zwolniona od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT
Skutki podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w podatku od spadków i darowizn otrzymania rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnym granicami RP
WIS usługa – wykonywana przez Wnioskodawcę na rzecz Gminy – polegająca na realizacji powierzonego przez Gminę zadania własnego bieżącej konserwacji budynków komunalnych, za którą Wnioskodawca otrzymuje rekompensatę
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Spółkę od Gminy Rekompensaty, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w przypadku opodatkowania przedmiotowej Rekompensaty.
Uznanie rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz gminy usługi i włączenia jej do podstawy opodatkowania oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego z faktur dokumentujących realizację powierzonych zadań, braku obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy, obowiązku opodatkowania dopłat do kapitału otrzymanych od wspólnika
Możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego do zagranicznego świadczenia.
WIS USŁUGA - realizacja powierzonego zadania z zakresu kultury fizycznej i turystyki, za które otrzymywana jest Rekompensata
Brak opodatkowania otrzymanej przez Spółkę rekompensaty (dopłaty) w związku z wykonywaniem powierzonych przez Miasto zadań własnych.