Czy przedsiębiorca, który zakupił pojazd powinien dodatkowo przeprowadzić badanie techniczne potwierdzające spełnienie warunków konstrukcyjnych, jeśli w dowodzie rejestracyjnym pojazdu zawarta jest informacja VAT-1
Po tym, jak TSUE utrzymał w mocy decyzję o grzywnie dla producenta aut dostawczych za udział w kartelu, przewoźnicy mogą dochodzić roszczeń za zawyżanie cen. Przed polskimi sądami może to być jednak trudne
Czy koszt prowizji za udział w aukcji powinien być uwzględniony w wartości początkowej środka trwałego (samochodu ciężarowego)?
Przepisy, które wchodzą w życie już za dwa dni, przewidują m.in. ułatwienia dla przewoźników w naliczaniu składek ZUS i możliwość wypłaty pensji w dwóch ratach. To oznacza większą przewidywalność płac dla samych pracowników i mniejszą liczbę konfliktów w firmie na tym tle. Wbrew intencjom resortu infrastruktury oszczędności z tego jednak nie będzie
Resort infrastruktury chce o kolejne lata wydłużyć możliwość szkolenia na kategorię C+E na zwykłych ciężarówkach z przyczepami. Większość kierowców pierwszy raz prowadzi ciągnik siodłowy dopiero, gdy dostanie pracę
Będę sporządzała remanent likwidacyjny. Mam wątpliwość odnośnie opodatkowania środków trwałych (samochodów ciężarowych). Czy należy ująć środek trwały w remanencie likwidacyjnym, sporządzonym na dzień likwidacji działalności gospodarczej, jeśli minął pięcioletni okres korekty dotyczący zakupu samochodów? Odliczony podatek został już skonsumowany na cele firmowe i posiadanie go na stanie w momencie
Fiskus nadal odmawia prawa do odliczenia 100 proc. VAT za okres, kiedy podatnik nie zrobił dodatkowych badań technicznych samochodu ciężarowego. NSA nie przeczy, że badanie jest potrzebne, ale uważa, że potwierdza ono tylko stan faktyczny
Z dniem 1 lipca 2021 r. dokonano szczególnej zmiany zasad opodatkowania akcyzą samochodów osobowych. Do dotychczasowego katalogu czynności opodatkowanych akcyzą dodano przerobienie zarejestrowanego samochodu ciężarowego lub specjalnego na osobowy. Przez pierwszych 12 miesięcy podatnicy nie płacili jednak akcyzy z tego tytułu. Dopiero po 1 lipca 2022 r. trzeba będzie złożyć deklaracje i zapłacić akcyzę
Od 1 lipca 2021 r. wprowadzono obowiązek składania deklaracji akcyzowych w formie elektronicznej oraz obowiązek wykazywania w deklaracji wyrobów zwolnionych i opodatkowanych stawką 0%. Wprowadzono też zmiany w zasadach rozliczania akcyzy od samochodów sprowadzanych z zagranicy. Do ich rejestracji są wymagane nowe dokumenty.
Od 1 lipca 2021 r., aby zarejestrować samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, sprowadzany z innego kraju UE, będziemy musieli przedłożyć w wydziale komunikacji odpowiedni dokument z urzędu skarbowego, który potwierdzi, że nie musimy zapłacić akcyzy od tego samochodu. Jest to nowy obowiązek.
Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących