Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-12-27

wywiad

Cena przestała odgrywać decydującą rolę

Lubak: Polski rynek telekomunikacyjny dojrzał do konkurowania jakością

Sławomir Lubak, lider branży telekomunikacji, mediów i technologii w Deloitte

Sławomir Lubak, lider branży telekomunikacji, mediów i technologii w Deloitte

W Polsce budowa nowej sieci komórkowej wprawdzie się opóźnia, ale generalnie łączność 5G jest w Europie coraz popularniejsza. Światłowody staną się przez to passé?

Inwestycje w 5G postępują, ale na polskim rynku konsumenckim zainteresowanie tą technologią jest jeszcze relatywnie małe. Dotychczas uruchomione usługi sieci piątej generacji nie oddają pełni jej możliwości, a użytkownicy, w szczególności ci indywidualni, nie widzą natychmiastowych korzyści płynących ze stosowania 5G. Stąd też ta technologia nie stanowi obecnie znaczącego czynnika przy wyborze telefonu. Z naszych badań wynika, że kwestię obsługi 5G rozważa mniej niż 10 proc. osób wybierających nowe urządzenie - nie jest to zatem kluczowy parametr. Większe znaczenie ma długość życia baterii i inne funkcjonalności smartfona. Wydaje się więc, że minie jeszcze trochę czasu, zanim 5G zawojuje rynek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00