konkurs
Ekologia okazała się najważniejsza
Kolejny raz Dziennik Gazeta Prawna wyróżnił liderów komunikacji. Na czym koncentrowały się działania promocyjne samorządów?

Chociaż stan zagrożenia epidemicznego nie został jeszcze odwołany, to gdy się patrzy na to, co robiły samorządy przez cały ubiegły rok, widać, że COVID-19 nam już niestraszny. Bo o ile w poprzedniej edycji konkursu samorządowcy prześcigali się w pomysłach, jak pomóc swoim mieszkańców w przetrwaniu epidemii, o tyle teraz na plan pierwszy wysunęła się rekreacja. Tak właśnie troskę o zdrowie swoich mieszkańców rozumiał powiat poznański, który wyróżniliśmy za przekucie zwykłych spacerów w pasjonującą zabawę połączoną z nauką posługiwania się mapą i doskonaleniem orientacji w terenie. Zielone Punkty Kontrolne to zdrowa rozrywka i promowanie aktywności fizycznej w formie atrakcyjnej dla całych rodzin – od dzieci po ich babcie i dziadków. Wyróżnienie w kategorii „Zdrowie” trafiło też do urzędu marszałkowskiego woj. zachodniopomorskiego, który udanie połączył aktywność fizyczną z rozwojem lokalnego biznesu. Stworzenie Miejsc Przyjaznych Rowerzystom z jednej strony promuje rozwijane z rozmachem szlaki rowerowe, z drugiej pozwala przedsiębiorcom wykorzystać ich potencjał gospodarczy. Pierwsze miejsce w tej kategorii przyznaliśmy jednak Giżycku za wszechstronne pokazanie atrakcyjności kranówki, jej walorów smakowych i zdrowotnych oraz za skuteczne przekonanie do jej picia nie tylko mieszkańców, lecz także turystów. A przede wszystkim za pionierskie w skali kraju wprowadzenie jej na salony, czyli do restauracji, w których można ją pić do woli i za darmo.




