infrastruktura
Ekspresówki będą się wydłużać
36 przetargów zamierza ogłosić GDDKiA w drugiej połowie roku. Poszuka wykonawców m.in. długich odcinków trasy S10 ze Szczecina do Warszawy
W Polsce mamy już prawie 4900 km tras szybkiego ruchu. W lipcu zostaną otwarte kolejne odcinki ekspresówek. Pojedziemy 23-kilometrowym odcinkiem trasy S61 (Via Baltica) między Ełkiem a miejscowością Wysokie, który znacznie usprawni przejazd z Mazowsza na Suwalszczyznę. Za niecałe trzy tygodnie ma być udostępniony zaś 16-kilometrowy fragment trasy S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi. Także w lipcu zostanie otwarta 25-kilometrowa obwodnica Olesna w ciągu drogi S11. Machina przygotowań do budowy kolejnych tras szybkiego ruchu nie zwalnia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach rządowego programu do końca tego roku chce ogłosić przetargi na realizację dróg o łącznej długości 351 km. Do tego dojdą postępowania na trasy o długości 85 km z programu budowy 100 obwodnic. Poznaliśmy dokładne plany dotyczące przetargów, które zostaną ogłoszone w drugiej połowie tego roku. W tym czasie drogowcy chcą wystartować z 36 postępowaniami, z czego 20 dotyczy tras ekspresowych. Przede wszystkim poszukają wykonawców długich odcinków drogi S10 ze Szczecina do Warszawy. Chodzi o sześć fragmentów o łącznej długości ok. 115 km między Szczecinem a Piłą. Są szanse, że oba miasta zostaną połączone ekspresówką na przełomie lat 2027 i 2028. Prawie rok wcześniej, pod koniec 2026 r., trasa S10 połączy Bydgoszcz z Toruniem. Cała ekspresowa „10” między Warszawą a Szczecinem powinna zostać skończona do końca tej dekady.



