komunikacja
Jest szansa, by na likwidowanie białych plam w transporcie było więcej pieniędzy
Senat uatrakcyjnił fundusz autobusowy. Dofinansowanie do wozokilometra wzrosłoby do 5 zł, a pula dopłat zwiększyłaby się do 1,5 mld zł

Zmieniona przez senatorów ustawa o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych w przyszłym tygodniu ma wrócić do Sejmu. – Trzymam kciuki za tym, by te nowości utrzymały się. Senackie poprawki w połączeniu ze zmianami, które wprowadza ustawa w wersji już przyjętej przez Sejm, uczyniłaby FRPA sensownym funduszem – uważa Marcin Gromadzki z firmy doradczej Public Transport Consulting. Senatorowie przede wszystkim zwiększyli kwotę dopłaty do każdego kilometra przejechanego przez autobus (wozokilometra) z 3 do 5 zł. W przypadku związków powiatowo-gminnych ta dopłata byłaby jeszcze wyższa i wynosiłaby 6 zł. To miałaby być zachęta do tego, by jednostki samorządowe różnych szczebli łączyły siły i wspólnie starały się o dopłaty. Senat zwiększył też łączną kwotę funduszu w każdym roku z 1 mld do 1,5 mld zł.




