Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-09-19

regulacje

Energetyki już dręczą biznes

Zakaz sprzedaży tych napojów młodzieży i obowiązek specjalnego oznakowania postawiły przedsiębiorców na baczność. Nie dość, że stracą część swoich odbiorców, jakimi są nastolatkowie, to biznesu nie ułatwiają nieprecyzyjne przepisy. Rzecz w tym, że od 1 stycznia napoje z tauryną oraz dodatkiem kofeiny w proporcji przewyższającej 150 mg/l muszą być oznakowane jako „Napój energetyzujący” lub „Napój energetyczny”. Bez tego przedsiębiorcom grozi nawet 200 tys. zł kary. Ale co zrobić z napojami, które już są w sprzedaży i niekoniecznie znikną z półek do nowego roku? Tu przepisy milczą. A przedsiębiorcy się głowią, czy produkty te utylizować, a może wycofać ze sklepów i magazynów, by odpowiednio oznaczyć. Tylko kto miałby to robić?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00