Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-03-26

handel

Po świetnym styczniu rok nieco trudniejszy

Polska żywność wciąż znajduje nowych odbiorców, ale wzrost wkrótce może zwolnić

Styczeń okazał się bardzo dobry dla eksportu polskiej żywności. Sprzedano jej łącznie 2,42 mln t za 18,9 mld zł. Oznacza to wzrost rok do roku o 12,8 proc. pod względem wolumenu i 34,1 proc. pod względem wartości. – W danych za styczeń jeszcze nie widać spowolnienia gospodarczego, które w państwach unijnych, będących największym odbiorcą naszych produktów, jest coraz bardziej odczuwalne. Konsumenci nie tylko poszukują tańszych towarów, lecz także zaczynają ograniczać zakupy – tłumaczy Andrzej Gantner, szef Polskiej Federacji Producentów Żywności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00