Moc natury: zrównoważony rozwój zwiększa konkurencyjność firm
Jak zmiany wprowadzane przez firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju wpływają na efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw oraz gospodarki teraz i w przyszłości? Pytamy o to czołowych menedżerów znanych firm.
Czy przedsiębiorców stać na inwestycje w zrównoważony rozwój? – pyta Robert Moreń, dyrektor ds. korporacyjnych w Mars Wrigley. I odpowiada najprościej, jak się da: – Z pewnością nie stać ich na zaniechanie takich inwestycji. To absolutna konieczność dla wszystkich firm, które chcą rosnąć i cieszyć się zaufaniem konsumentów – podkreśla menedżer.
Przyznaje, że zmiany związane z ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych, ze stosowaniem opakowań nadających się do recyklingu czy z transformacją logistyki w kierunku minimalizacji emisji spalin – kosztują i w krótkim terminie mogą oznaczać pogorszenie wyników finansowych, ale długoterminowo budują przewagę konkurencyjną.
– Być może jest nam łatwiej, bo jako firma rodzinna nie mamy imperatywu przynoszenia inwestorom zysków z kwartału na kwartał i możemy sobie pozwolić na planowanie pozytywnych działań długofalowo, na dziesięciolecia – podkreśla Robert Moreń.





