rozmowa
Po 30 latach prosperity czeka nas rollercoaster
Zakończenie konfliktu w Ukrainie może być szansą dla polskich firm transportowych. Wcześniej jednak potrzebne są inwestycje w infrastrukturę, ale też wsparcie sektora w transformacji energetycznej – mówi DGP Piotr Iwo Chmielewski, prezes zarządu Rohlig Suus

Jakie są dziś największe wyzwania sektora transportu drogowego?

Piotr Iwo Chmielewski prezes zarządu Rohlig Suus
Piotr Iwo Chmielewski prezes zarządu Rohlig Suus
Warto pamiętać, że transport i logistyka odpowiadają za 7 proc. polskiego PKB. Jesteśmy też numerem jeden w UE. Tymczasem polscy przedsiębiorcy muszą się zmierzyć z trzema wyzwaniami. Transformacjami: ekonomiczną, geopolityczną i energetyczną. Najtrudniejsza jest ta ostatnia, bo transport drogowy, według różnych szacunków, odpowiada za 20–25 proc. całej emisji CO2 w UE.




