Artykuł
inwestycje
Bruksela: Nie dla ekspresówek nad Biebrzą
Resort infrastruktury twierdzi, że poprzedni rząd złamał procedury, planując trasy szybkiego ruchu na Podlasiu
Już jesienią eksperci alarmowali na łamach DGP, że Rada Ministrów niezgodnie z przepisami dopisała we wrześniu do rządowego programu budowy dróg trasę S8 z Białegostoku przez Augustów do Raczek. Złamano wówczas zapisy ustawy ocenowej, bo nie wykonano strategicznej analizy oddziaływania na środowisko. Ministerstwo Infrastruktury potwierdza nam teraz, że procedury nie zostały dopełnione. „W odniesieniu do inwestycji drogowych w województwie podlaskim przepisy nie zawsze były respektowane, dlatego obecnie zachodzi konieczność przeprowadzenia wszystkich procedur z tego wynikających” – napisał nam rzecznik resortu Rafał Jaśkowski. Przyznaje, że „priorytetem Ministerstwa Infrastruktury jest odblokowanie środków unijnych na realizację inwestycji drogowych z perspektywy na lata 2021–2027. W tym celu trwają intensywne rozmowy z Komisją Europejską. Realizacja wszystkich dróg w Polsce, w tym w szczególności w tak cennym przyrodniczo terenie, jak województwo podlaskie, musi przebiegać w pełni w zgodzie z obowiązującymi przepisami krajowymi i unijnymi”. Według rzecznika resortu uzgodnienia z Brukselą w tym temacie są na bardzo zaawansowanym etapie.