System NASK wspiera samorządy w cyfryzacji

Rozwiązanie EZD RP, opracowane przez NASK, wprowadza organizacje opierające się na obiegu papierowych dokumentów do świata e-państwa. Jednostki samorządu terytorialnego mogą korzystać z systemu całkowicie za darmo
Za skrótem EZD kryją się systemy służące do elektronicznego zarządzania dokumentacją. EZD RP stworzony przez NASK jest szczególnym rozwiązaniem wspierającym samorządy terytorialne w realizacji planu cyfryzacji. Jego upowszechnienie wpisuje się w „Strategię cyfryzacji Polski do 2035 roku”, której założenia zostały przedstawione przez wicepremiera Krzysztofa Gawkowskiego pod koniec ubiegłego roku. Podmioty realizujące zadania publiczne będą musiały zgodnie z jej projektem wprowadzić elektroniczne zarządzanie dokumentacją od 1 stycznia 2028 r.
Obecnie mniej niż jedna trzecia jednostek administracji publicznej w Polsce korzysta z systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją jako podstawowego narzędzia pracy. W wielu instytucjach wciąż dominuje obieg papierowy, skala zmian będzie zatem ogromna. Patrząc z perspektywy samorządu – nie warto czekać do ostatniej chwili.



