expo
Polska zabiega o biznes i turystów z Japonii
Nawet milion gości ma odwiedzić pawilon polski podczas wystawy Expo w Osace. Rezultatem spotkań biznesowych ma być pogłębienie relacji gospodarczych z Japonią. Czyli właściwie co?

Dotąd pawilon polski odwiedziło 340 tys. osób. Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która odpowiada za promocję Polski w trakcie Expo, szacuje, że ok. 75 proc. wizytujących to Japończycy. Do końca wydarzenia liczba ta może zdaniem agencji zbliżyć się do miliona. – Początkowo odwiedzało nas 3 tys. osób dziennie, w ostatnich tygodniach ta liczba wzrosła do 5 tys. To rezultat dobrych ocen, jakie zbiera nasz pawilon – mówi DGP Marta Zielińska, zastępca komisarza generalnego sekcji polskiej. Dodaje, że osiągnięcie pułapu miliona gości oznaczałoby, że wskaźnik odwiedzin przekroczyłby 10 proc. wszystkich odwiedzających wystawę – to poziom, który został nieoficjalnie przyjęty jako świadczący o sukcesie polskiego pawilonu.




