Między tradycją a innowacją
Firmy muszą coraz sprawniej odpowiadać na coraz bardziej złożone i zmieniające się oczekiwania konsumentów. W dobie cyfryzacji, zrównoważonego rozwoju oraz rosnącego znaczenia wartości zdolność dostosowania się do nowych potrzeb staje się kluczowym czynnikiem sukcesu
Baby boomers, pokolenie X, milenialsi czy pokolenie Z nie tylko różnią się wiekiem, ale przede wszystkim sposobem postrzegania świata, wartościami oraz potrzebami wobec przedsiębiorstw jako dostawców usług i produktów.
– Starsi konsumenci, czyli pokolenie X i boomersi, według badań m.in. McKinsey i Deloitte, są bardziej lojalni i bardziej cenią relacje, jakość oraz obsługę – opowiada Mateusz Jeżyk, CEO agencji e-commerce Sales Intelligence (Digitree Group). Z kolei pokolenie Z, jak dodaje, kupuje impulsywnie, mobilnie, emocjonalnie – często pod wpływem trendów i treści z TikToka.
– Największe różnice pokoleniowe widać w podejściu do technologii, komunikacji i cierpliwości – tej ostatniej młodsi praktycznie nie mają – komentuje Mateusz Jeżyk.




