Biznesowe zdziwienia trzymają nas w dobrej formie
Jedna z najbardziej cenionych przeze mnie osób w biznesie mawia: zdziwienia sprawiają, że człowiek ciągle czuje się piękny i młody. Jeśli jest w tym ziarno prawdy, to wielu przedsiębiorców właśnie doznaje nagłego odmłodnienia. Od kilku lat bowiem trwa dyskusja na temat chińskiej ekspansji na światowych rynkach, w tym na europejskim. Gwałtowny rozwój od czasu pandemii sektora handlu internetowego zwraca uwagę na pogłębiające się nierówności w traktowaniu podmiotów z rodzimego rynku w porównaniu z podmiotami z Chin. Twórcy raportu Izby Gospodarki Cyfrowej szacują, że w latach 2024–2025 polski handel detaliczny straci 6,5–8,8 mld zł rocznie wskutek gwałtownej ekspansji chińskich platform zakupowych, a Polacy (od października 2024 r.) mogli wydać na tych platformach aż 11,5 mld zł.




