transport
Odzyskać Bałtyk dla polskich firm
Polferries należąca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i Unity Line – należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej, razem z trzecią firmą polską – prywatną spółką Euroafrica, będą działać pod nową marką POLSCA. Trzej armatorzy staną się w spółce równorzędnymi akcjonariuszami. Nowy podmiot będzie dysponował najpierw 10, a za ponad dwa lata 13 promami, które zostaną wyczarterowane od tych innych firm. – To ma dać efekt skali i pozwoli konkurować z dużymi graczami na Bałtyku, którzy w ostatnich latach odebrali nam dużą część rynku – mówi wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. W ostatnich latach polscy armatorzy są wypychani m.in. ze Świnoujścia. W 2015 r. mieli tam ponad 80 proc. rynku, a w zeszłym roku już tylko 58 proc. Coraz mocniejszy staje się tam niemiecki TT-Line i fiński Finnlines.




