Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-11-21

Jak prowadzić działalność turystyczną

Intensywny rozwój turystyki indywidualnej i organizowanej powoduje zwiększone zainteresowanie korzystaniem z usług turystycznych. Wzrasta tym samym rola aspektów prawnych związanych z realizacją turystyki, zwłaszcza tych o charakterze umownym. Istniejące regulacje prawne zawarte są m.in. w kodeksie cywilnym, ustawie o usługach turystycznych oraz innych aktach prawnych dotyczących tego rodzaju działalności. Rozwiązania umowne stosowane w turystyce stanowią odzwierciedlenie licznych nieprawidłowości w stosunku do elementów istotnych dla samych umów, prawidłowości ich wykonania, jak też realizacji praw konsumenckich. Problemem związanym ze stosunkami umownymi jest również funkcjonowanie turystyki w obrocie międzynarodowym. Powoduje to konieczność przestrzegania i uwzględniania różnych rozwiązań umownych stosowanych przez przedsiębiorców prowadzących biura podróży, zwłaszcza w zakresie zawierania oraz wykonania umów, wynikającej z tego odpowiedzialności, a także w zakresie innych jeszcze konsekwencji o charakterze cywilnoprawnym.

Stan prawny na 27 października 2009 r.

Artur Jezierski

WYŚLIJ PYTANIE

pgp@infor.pl

W "Poradniku" przedstawiamy najważniejsze problemy związane z prowadzeniem biur podróży. Przede wszystkim omawiamy kwestie dotyczące podpisywania i realizacji umów z klientami. Wskazujemy na nieprawidłowości w stosowanych przez biura podróży postanowieniach umownych. Zwracamy uwagę na najnowsze przepisy unijne, które nie są bez znaczenia dla przedsiębiorców prowadzących tzw. działalność turystyczną - szczególnie w przypadku dochodzenia roszczeń o charakterze transgranicznym. Ponadto szczegółowo przestawiamy warunki konieczne do założenia biura podróży, jak również aspekty związane z zakończeniem działalności organizatora turystyki i pośrednika turystycznego.

Organizatorzy turystyki, pośrednicy turystyczni

Organizator turystyki to przedsiębiorca organizujący imprezę turystyczną. Z kolei pośrednikiem turystycznym jest przedsiębiorca, którego działalność polega na wykonywaniu, na zlecenie klienta, czynności związanych z zawieraniem umów o świadczenie usług turystycznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00