Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 20-05-2024
TEMATY:
Artykuł aktualny na dzień 20-05-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2021-11-13

Zgłaszanie nieprawidłowości - procedura i obsługa zgłoszeń

Dyrektywa o ochronie sygnalistów wprowadza szereg zobowiązań prawnych, którym będą zmuszeni sprostać pracodawcy. Nowe obowiązki nałożone na podmioty zatrudniające będą stanowiły wyzwania zarówno w aspekcie prawnym, jak i organizacyjno-operacyjnym. Większość pracodawców będzie musiała stworzyć wewnętrzne procedury na potrzeby dokonywania zgłoszeń i podejmowania działań następczych.

Tabela 1. Procedura dokonywania zgłoszeń - krok po kroku

Lp.

Elementy procedury

Komentarz

1

2

3

Krok 1.

Wprowadź kanały przyjmowania zgłoszeń.

Kanały powinny być zaprojektowane, ustanowione i obsługiwane w bezpieczny sposób, zapewniający ochronę poufności tożsamości osoby dokonującej zgłoszenia i osoby trzeciej wymienionej w zgłoszeniu oraz uniemożliwiający uzyskanie do nich dostępu nieupoważnionym członkom personelu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00