Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-03-05

1. Najczęściej zadawane pytania dotyczące obsługi programu „Płatnik”

W bieżącym numerze Mk kontynuujemy cykl artykułów zawierających odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie obsługi programu „Płatnik”.

Komputer wyłączył się (spadek napięcia) podczas pracy w „Płatniku”. Po ponownym uruchomieniu wyświetla mi się komunikat, że zestaw, nad którym pracowałam, został zablokowany. Co z tym zrobić?

Niestety, czasem zdarzają się sytuacje nagłego wyłączenia prądu lub zawieszenie się programu „Płatnik”. W takim przypadku najczęściej pojawia się komunikat jak na rys. 1. Po prostu program „zapamiętał” to, nad czym użytkownik ostatnio w nim pracował. Rozwiązanie problemu jest bardzo proste. Należy uruchomić „Płatnika” i przez kilka chwil nic w nim nie robić. Po minucie lub dwóch blokada najczęściej ustępuje sama. Gdy program wróci do normalnej pracy, pamiętajmy o optymalizacji bazy danych: menu górne Administracja - Ustawienia bazy danych, a następnie Baza - Optymalizuj.

 

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00