Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-04-08

rezerwy na koszty, rozliczenia międzyokresowe kosztów, reklamacje

Jak tworzyć i rozliczyć rezerwy na zobowiązania z tytułu zgłoszeń reklamacyjnych

Spółka jest producentem okien. Z uwagi na powstały w listopadzie 2012 r. błąd w produkcji coraz częściej otrzymuje zgłoszenia reklamacyjne od nabywców. Okna są objęte dwuletnią gwarancją. Czy w zaistniałych sytuacjach jednostka jest zobligowana do utworzenia rezerwy na zobowiązania z tytułu świadczeń reklamacyjnych? W jaki sposób ująć je w księgach? Czy będzie można uznać te rezerwy za koszty uzyskania przychodu?

PROBLEM

RADA

Jeżeli kwoty zgłoszeń reklamacyjnych są istotne z punktu widzenia wyniku finansowego, spółka zobligowana jest do utworzenia rezerwy na koszty napraw gwarancyjnych w postaci biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Koszty wynikające z rozliczeń międzyokresowych kosztów nie stanowią kosztów podatkowych. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00