Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-01-09

Rozliczanie premii pieniężnych za osiągnięcie określonego poziomu zakupów

Problematyka premii pieniężnych przez wiele lat sprawiała trudności. W odniesieniu do premii pieniężnych prezentowanych było (zarówno przez podatników, jak i przez organy podatkowe oraz sądy administracyjne) wiele koncepcji podejścia do tego problemu. Od pewnego czasu można zaobserwować dwie koncepcje dotyczące premii pieniężnej.

Po pierwsze - strony umawiają się na premię pieniężną, która jest należna tylko i wyłącznie za osiągnięcie określonego poziomu zakupów, bądź za terminowe dokonywanie płatności (w praktyce są to rabaty).

Po drugie - zdarza się, że premia pieniężna (również obliczana jest od wartości zakupów i rozliczana w okresach rozliczeniowych) zgodnie z umową jest wynagrodzeniem za określone działania o charakterze marketingowym podejmowane przez podmiot otrzymujący premię (tzw. premie za usługi).

Premie - rabaty

Pierwszego rodzaju premie w istocie stanowią zbiorcze rabaty. Powinny być one dokumentowane zbiorczymi fakturami korygującymi. Potwierdził to NSA w uchwale z 25 czerwca 2012 r., sygn. akt I FPS 2/12 (w składzie siedmiu sędziów). Sąd uznał w niej, że:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00