Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-11-26

Jak rozliczyć zwrot zakupionego środka trwałego i jego wymianę na inny typ urządzenia

Jak postąpić przy zwrocie środka trwałego, który planowałem zamortyzować jednorazowo? Zakup i wpis do ewidencji środków trwałych nastąpił we wrześniu 2014 r. Amortyzacja jednorazowa miała nastąpić na koniec października 2014 r. Urządzenie (typ A) nie spełniło jednak moich oczekiwań, więc zwróciłem je sprzedawcy w połowie października i kupiłem od niego inny typ tego urządzenia (typ B). Na podstawie faktury korygującej wystawionej i otrzymanej w październiku 2014 r. dokonałem likwidacji urządzenia typu A i nie naliczyłem amortyzacji jednorazowej. Równocześnie wpisałem do ewidencji środków trwałych urządzenie typu B, które będzie amortyzowane jednorazowo w listopadzie 2014 r. Czy takie postępowanie jest prawidłowe? A może powinienem dokonać jednorazowego odpisu we wrześniu, czyli już w miesiącu, w którym zwrócone urządzenie typu A wpisałem do ewidencji? Czy powstał u mnie przychód z tytułu otrzymanego zwrotu pieniędzy, które kazałem od razu zaliczyć na poczet zakupu kolejnego urządzenia?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00