Monitor Księgowego 10/2015 z 20.05.2015, str. 55
Data publikacji: 17.05.2015
Kiedy wydatki na promocję cudzego produktu mogą być kosztem podatkowym
PROBLEM
Prowadzimy działalność w zakresie sprzedaży aplikacji multimedialnych dedykowanych do konkretnych urządzeń. Sprzedażą tych urządzeń zajmują się inne podmioty. Nasze produkty można zainstalować wyłącznie na wskazanych urządzeniach. W celu zwiększenia sprzedaży naszych produktów postanowiliśmy przeprowadzić akcję promocyjną urządzeń multimedialnych, dla których są przeznaczone nasze aplikacje. Promocja polega na tym, że klient kupujący urządzenie będzie mógł zaopatrzyć się również w sprzedawane przez nas aplikacje.
Całkowity koszt promocji jest ponoszony przez naszą spółkę. Akcja odbędzie się przy współpracy podmiotów sprzedających urządzenia. Czy wydatki na ten cel spółka może ująć w kosztach swojej działalności?




